microsoft outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Ik heb sinds afgelopen weekend de pc aangesloten op een draadloze router zodat ik beneden kan laptoppen.
Alles werkt, maar nu is mijn vraag kan ik mailtjes beneden ontvangen en ze dan boven weer terug lezen of andersom?
Ik kan zowel beneden als boven mailtjes ontvangen maar de op de pc die hem binnenhaald blijven ze staan en op de andere zie je ze niet?

is hier een oplossing voor?

gr Carina
 
In Outlook Express gaat dat zo: In OE/Extra en klik op Accounts en selecteer de account alwaar de post mee wordt opgehaald, klik dan op Eigenschappen en vervolgens op het tabblad Geavanceerd, vink aan bij Bezorging, "Een kopie van berichten op de server achterlaten." Zo kan de andere gebruiker/pc ook de post ophalen. Wel zorgen dat de pc's hetzelfde zijn ingesteld. Mogelijk dat het in Outlook ook zo kan, weet niet zeker over welk mailprogramma dit gaat.
 
Ik zou berichten maar 1 keer binnen halen en niet bearen op de server als je tenminste geen kabelverbinding hebt.

Eenmaal binnengehaalde berichten die op pc 1 staan kan je het best slepen naar een map in mijn documenten bv. je maakt een map emails.
Deze map moet je kunnen bereiken vanaf pc 2.

Maar misschien weet iemand hoe je de files van outlook kan sharen.

succes
H
 
Je kan in Outlook het volgende doen (zoals eerder voor Outlook Express is gegeven):

Ga naar Extra, E-mailaccounts, Bestaande emailaccounts weergeven, Volgende en dan de account aanklikken en Wijzigen. Meer instellingen kiezen, Tabblad Geavanceerd. Hier staat een kopie van op de server achterlaten. Ik zou dan ook aanvinken: Van server verwijderen na verwijderen uit Verwijderde items en het verwijderen na zoveel dagen uit zetten. Het gevolg is wel dat je af en toe via webmail je mailtjes moet verwijderen als de maximale limiet is bereikt. Meestal wil je wel een paar mailtjes op je computer bewaren maar niet op de server. Eenmaal verwijderd dan kan die andere computer hem niet meer downloaden.

Nog iets anders: als je Windows XP hebt kan je heel gemakkelijk de bestanden overzetten van de ene naar de andere computer + alle instellingen, mappen en huidige maitjes en agendapunten die je gemaakt hebt in Outlook. Alleen het pasword van de inbelverbinding is dan niet mee gekopieerd en moet je dan handmatig erin zetten.
Open daarvoor Start, Alle programma's, Bureau-accessiores, Systeemwerkset en dan Wizard bestanden en instellingen overzetten. Je moet gewoon aangeven waarmee je verbinding hebt en dat je op de oude computer zit b.v. rechtstreeks met een kabel of netwerk. Dan kan je zelf aangeven welke instellingen je wil overzetten, b.v. Internet Explorer en Outlook 2002, dan de rest gewoon de aanwijzingen op het scherm volgen. Op de nieuwe computer kan je dan opnieuw de Wizard starten en dan de nieuwe computer aangeven en waar ie het bestandje vandaan moet halen. Als alles goed gaat dan heb je exact dezelfde instellingen en mappen als in de oude computer.

Veel succes! Als je er niet uitkomt of het is niet wat je wil dan horen we het wel.

Groetjes van G.I. Jane
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan