computers met elkaar laten communiceren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
340
Heb 2 computers op ADSL multiPC-modem laten werken. Verbinding van beide computers met internet onafhankelijk van elkaar werkt prima. Heb geïnstalleerd: TCP/IP, Client Microsoft voor Microsoft netwerken, bestand- en printerdeling. Besturing Windows 98. Hoe kan ik nu berichten van de ene computer versturen naar de andere, eventueel bestanden / printer delen ?? Welke instellingen moet ik nog uitvoeren ?
 
voor je printer moet je ff in menu van printers ff nieuwe printer toevoegen (op pc waar hij niet direct op staat aangesloten) en dan kiezen voor netwerkprinter. Ik ga er tenminste vanuit dat printer op 1 van de pcs wel goed geinstalleerd staat?
 
Ik zou eerst willen weten hoe ik de computers met elkaar kan laten communiceren. Ze werken onafhankelijk van elkaar op internet. Ik moet waarschijnlijk de computers nog een naam geven en IP adres, hoewel het modem die zelf opzoekt. Dan een Pad aangeven ?? Als ik berichten over een weer van de ne naar de andere computer wil laten doen, moet ik dan outlook gebruiken ? zo ja hoe instellen ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan