draadloos via de kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

teewis

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2003
Berichten
16
Ik heb een desktop pc en een laptop. Op beide kan ik internetten via gewoon modem (niet tegelijkertijd). Ik heb geen netwerk aangelegd, maar telefoonsnoertjes door het hele huis, zodat ik overal met m'n laptop kan werken.
Ik overweeg te gaan internetten via de kabel en dat draadloos te doen. Ik werk met XP Pro op beide computers. Kan ik volstaan met de zgn. ad hoc oplossing?
Graag advies wat te doen en te kopen.
 
Ik heb een draadlose laptop en desktop met utp kabel aangesloten op een router/accesspoint. Dit werkt prima, ik weet niet of je nog gewoon inbelt (de vele telefoonkabeltjes) of via de kabel internet. Als je internet via de kabel (of ADSL) dan kan je bv de Asus WL300g of de WL500g (met USB1.1 aansluiting voor webcam of printer, niet alle modellen) gebruiken. Mijn internet tegelijkertijd werkt perfekt en deze 2 modellen kunnen tot 54Mbps. Een goedkoper alternatief is de WL300b met 11Mbps (voldoende voor internet). Je hebt voor de laptop een draadlose kaart nodig bv de WL100g of andere merken. Installeren gaat redelijk gemakkelijk, maar voor de beveiliging moet je even gaan zitten. Let op! als je via de kabel internet kan het zijn dat je hetzelfde MACadres in moet geven die in je systeem staat, anders zal het internet niet gaan werken. Zie http://www.cs.vu.nl/~bochoven/MAC_PC.html Wireless router + kaart is vaak ook in de aanbieding te krijgen als setje, er zijn echter genoeg merken en mogelijkheden, je ziet bijna door de bomen het bos niet meer.

Groetjes van G.I. Jane
 
Dankjewel Jane, voor je uitgebreide beantwoording van mijn vraag. Ik begrijp dat jij met een router werkt. Ik heb weleeens gelezen dat dit niet noodzakelijk is, dus goedkoper. Heb jij daar ervaring mee? Beide computers hoeven niet gelijktijdig met internet verbonden te zijn.
Groeten en bij voorbaat dank. teewis.
 
Alleen een Accesspoint werkt geloof ik ook, maar eerlijk gezegd weet ik niet zoveel daarvan. Ik wilde printen, een netwerk en tegelijkertijd kunnen internetten op mijn laptop en pc. Dit was de "voordeligste" keus voor mij. Misschien dat iemand anders je nog een advies kan geven om goedkoop Wireless te internetten, maar ik denk dat je toch rond de 70 a 80 euro uitkomt.

Groetjes Jane
 
Bedankt Jane,
Ik denk dat ik er wel uit kom. Teewis.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan