Explorer.exe slaat op hol

Status
Niet open voor verdere reacties.

448191

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
28
Ik hoop dat iemand dit vaker is tegengekomen en vooral, hier wat op weet.

Explorer.exe slaat volkomen op hol als ik bepaalde directories wil openen. Soms direct, soms na een paar minuten. Het gaat bijna altijd om directories met een heel bijhoorlijke omvang, tussen 20-100GB. Hij gebruikt dan opeens de helft van mijn processor (3.0GHz), en tot meer dan 100MB intern geheugen (van 512). Tegen 0%(als idle), en +/-18MB normaal gesproken.

'Needless to say' is dit bijhoorlijk irritant. Ik ben dan ook al eerder op zoek geweest naar een verklaring. Ik heb op andere forums een hoop vragen gevonden, maar bijzonder weinig antwoorden. Slechts 1, en dat was een link naar een pagina van Microsoft waar inderdaad min of meer hetzelfde probleem werd beschreven, maar ook werd beweerd dat het opgelost was met de komst van SP1, en deze heb ik al heel lang geinstalleerd.

Wie o wie weet hoe ik dit oplos?
 
Achtergrond

Er draaien geen achtergrond aplicaties mee, heb je het virtueel geheugen automatisch staan.
Zijn het mischien gecromprimeerde mappen, de pc moet dan vaak even flink nadenken.
hang je constant aan internet, heb je mischien wel spyware op de pc staan zonder het te weten.

grtjs jjw
 
Ik ben bang dat het niets te maken heeft met spyware want ik draai met regelmaat Adaware (altijd met nieuwste definities)...

En nee, het zijn geen gecomprimeerde of anderzijds afwijkende directories.

En hoe het virtueel geheugen erbij betrokken zou kunnen zijn? Lijkt mij in ieder geval onwaarschijnlijk, een van de problemen is immers dat explorer MEER geheugen dan normaal gebruikt. Als ik in het tabblad 'processen' ff de aantallen optel blijf ik onder 512MB...

Wat ik nog vergeten te zeggen was dat de beschreven situatie niet veranderd, tot ik het 'proces' explorer.exe afsluit en explorer opnieuw opstart (Bestand->Nieuwe Taak>C:\WINDOWS\explorer.exe). Alle geopende vensters worden hierbij uiteraard afgesloten, en als ik de dir weer open gebeurd het soms direct, soms na een paar minuten, weer.
 
Oh en ik ontdek nu net pas dat proces 'system' op dat moment rond de 35% zit op zo'n moment.
 
Toch

Als de explorer het enigste proces is wat zoveel van de machine wegsnoept zal daar toch een rede voor zijn, als je wisselbestand op ik noem maar 10mb zou staan krijgt je processor het wel erg druk daar immers alle processen dan tegelijk op hem aan komen, vandaar ik het vraag, affijn, als het geen gecromprimeerde mappen zijn???
Gebeurd dit bij willenkeurige mappen of speciafieke mappen??

grtjs jjw
 
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het op erg prijs stel dat je reageerd op mijn bericht. Alleen heb je dit gemist denk ik:

Geplaatst door 448191
... als ik bepaalde directories wil openen.

en:

Geplaatst door 448191
..dat proces 'system' op dat moment rond de 35% zit ..
 
Vluchtig

Ik zeg dat ik daar inderdaad te vluchitg overheen gelezen heb.

Mischien moet je toch eens een Hijack log plaatsen voor de zekerheid, ik kan me bijna niet iets anders voorstellen dan een progje wat toch zorgt voor die lange vertraging en voor het toch hoge processor gebruik zonder dat jezelf iets doet.

Hijack log's kun je hier plaatsen.

grtjs jjw
 
En nu?

Ik heb gedaan wat je voorgesteld had, en Pieter had een dll-tje gespot wat volgens hem spyware was, maar het verwijderen ervan met Hijjack This had geen effect.

Het is echt weg, als ik opnieuw scan komt het niet meer voor in de lijst.

Het is dus kennelijk toch iets anders dan spyware.

taakbeheer.jpg
 
Laatst bewerkt:
hele plaatje

Kun je mischien voor mij het hele plaatje op de site zetten zodat ik alle processen eens kan zien.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
We doen het volgende

Het volgende programma laat alle processen zien binnen in een proces naam, of te wel, explorer.exe is geladen en bezt een aantal programmas die hierin weer geladen zijn, 1 van de programmas moet het gebruik zeer hoog houdem.
Het Programma is HIER te downloaden, even uitpakken in een vrije map en het opstarten, de foutmelding moet je maar even niet opletten, als het eenmaal opgestart is dan kun je zien onder elk proces naam wat er allemaal in dat bestand geladen is.
nogmaals, als het goed is moet je dan kunnen zien welk programa het enorme gebruik op zich neemt.
Alle programmas onder de explorer worden als het goed is in het blauw aangegeven.

Ik hoor het wel.
grtjs jjw
 
Mijn laatste bericht was 3 dagen geleden, het probleem is echter nog steeds niet opgelost...:(
 
Plaats nog eens een HijackThis logje? misschien dat er nog iets in zit/ in is gekomen
 
Nou

Een simpel probleem is het dan ook niet, ik heb eens op mijn gemak meerdere forums zitten lezen en kwam op een engelse site terecht waarin toch wel duidelijk wordt dat het meer een WinXP bug lijkt, zelf de windows site heeft er een "oplossing voor" helaas las ik ook dat die niet altijd werkte.

http://www.devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=41289&current=0
Hier wordt het probleem door velen vertelt en er zijn velen oplossing die worden geboden, het is wel op zijn engels maar goed te volgen.
Mischien heb je er wat.

De een noemt het een corupte file genaamd explorer.exe en de ander zegt dat het mischien door een bad avi filetje komt, ze kunnen allemaal gelijk hebben daar de explorer wordt geladen door allerlijk progjes, en door allerlij filetjes, als er mischien wel een prog of file tussen zit die niet goed werkt en de explorer probeerdt toch info te krijgen over dit filetje dan is het logisch dat deze daar net zolang mee door gaat totdat jij hem stopt, dit zou een reden kunnen zijn waardoor hij zoveel vert van de machine, het klinkt allemaal mischien hel waazig maar lees maar eens door.

Er zit in elk stuk tekst wel weer een kern van waarheid.

Succes grtjs jjw
 
Trouwens

Onder aan de site kun je van pagina kiezen door op next te drukken, er staan er wel heel veel tussen dus lees eerst maar eens heel goed.

grtjs jjw
 
En anders

Meerder oplossingen zijn mischien wel mogelijk, HIER staat een patch van MIcrosoft die mogelijk het probleem verhelpt.

HIER staat een oplossing geboden door tweakxp.com

HIER staat die patch maar dan van de Microsoft site.

HIER staat een stuk uitleg op computing.net dit gaat ook over jouw probleem.

Ik hoop dat 1 van deze link een oplosing gaat bieden.
Ik kan het helaas niet zelf voor je testen daar ik het probleem niet heb.
grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan