DVD-speler speelt homevideo niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Berichten
379
Op vakantie heb ik met m'n nieuwe camera een digitale homevideo gemaakt die ik via firewire op m'n pc heb gezet. Hier heb ik hem bewerkt en opgeslagen als AVI-formaat.
Daarna heb ik met een programma (TMPEGencoder) de AVI omgezet naar MPEG-1 formaat. Tot zover alles goed. Maar als ik de film dan op m'n dvd-speler wil afspelen zegt ie: cannot read disc.
Ik heb met hetzelfde programma een gedownloade divx-film omgezet naar MPEG-1 en die speelde de dvd-speler wel af!!

Wat doe ik verkeerd?
 
Sessie

Heb je mischien de sessie niet of niet goed afgesoten na het branden, mischien heb je per ongeluk aangegeven dat je nog meer data kwijt wil op de dis, als je nero het kun je geloof ik dit alsnog doen.

Mischien heb je als je de mogelijkheid hebt een - o + schijf gemaakt die net niet gelzen kan worden door de dvd beneden, mischien heb je wel gewoon een dvd speler die helaas niet om kan gaan met de codec die gebruitk is bij het omzetten.

grtjs jjw
 
Heb je hem wel als video cd (dvd) gebrand, als dat niet het geval is wordt de film als data gebrand, daar kan de pc wel mee overweg een stand alone speler niet.
 
Als workaround kan je hem wel op een normale dvd branden dan heb je hem in iedergeval klaar om aan je vrienden te laten zien

voor de rest denk ik dat de oplossing het zelfde is als de bovenstaanden oplossing
 
Dat gaat een beetje lastig als je geen dvd-brander hebt!

Ik heb hem idd wel als data gebrand, maar het formaat is wel mpeg.

Ik zal eens proberen om op een andere manier te branden...
 
Ik heb het probleem gevonden. Ik had hem inderdaad, zoals Maestro al zei, gebrand als data-cd ipv vcd.

Thanx!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan