divX en Xvid snap er niets van

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinky

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2004
Berichten
114
Hallo,

Heb met Kazaa wat films gedownload, maar krijg bij elke film te zien dat

"Er is een onbekende fout opgetreden"
En dan kun je op het internet zoeken naar de melding.

De melding geeft aan dat er de volgende fout is

C00D11CD

en dan is het de bedoeling dat je divX download.

Dat heb ik gedaan.
De eerste keer ging alles goed en de film draaide gewoon in mediaplayer.

Bij de volgende film kreeg ik weer die melding in mediaplayer.
Bij het opnieuw downloaden van divX kreeg ik tijdens het downloaden de volgende melding.

errormelding
DivXdec.ac onder C system32

Maar de film wil het gewoon niet doen.

Snap er niets van dat het bij de ene film wel werkt en bij de andere niet. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Heb een bestandje bijgevoegd wwaarin ik de stappen die ik gedaan heb staan.
Alvast bedankt
Tinky
 
Geplaatst door Tinky
Heb een bestandje bijgevoegd wwaarin ik de stappen die ik gedaan heb staan.

1. Waar is dat bestandje?
2. Wat heeft dit met FTP te maken?
 
Zowiezo kun je beter Xvid ipv Divx gebruiken, Xvid is namelijk de open source variant en beter volgens sommige deskundige.

Als je zelf niet gaat rippen/decoden naar avi toe, heb je aan fddshow met ac3filter genoeg, deze zijn hier te vinden:
http://www.inmatrix.com/zplayer/formats/
 
Laatst bewerkt:
Heb net die drie dingen gedownload, maar die ene doet het nog steeds niet.
Kan het zijn dat dat ding niet goed is.


In de titel staan dit erbij

(tmd) tcs dvdscr.avi

en in mediaplayer staat er voor de film ftpboard
 
Laatst bewerkt:
Welke ding?:confused:

Nogmaals, xvid en divx zijn niet nodig, bij enkel het afspelen van een filmpje volstaat Fddshow samen met ac3. Alle andere codecpakketten moet je eerst deinstalleren voordat fddshow en ac3 goed werken.

De film kan idd corrupt zijn, hoe dat te beoordelen is mij een raadzel.
(kan gspot da ook?)

Je zou nog kunnen kijken mbv Gspot welke video en audio codec er voor de film gebruikt is, en kijken of fddshow deze codec ondersteunt.
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik snap er niet zoveel van.

Ik weet alleen dat ik al heel wat geprobeerd heb om de film aan de praat te krijgen, zonder resultaat tot nu toe.

En wie weet ie ie corrupt. Dat kan natuurlijk best.

Maar om nu alles te dienstalleren wat ik heb gedownload aan divx en vidx.
Ik zou niet weten hoe dat weer voor elkaar te krijgen.

En als ik dat dan gedaan heb. Wat moet ik daarna dan doen om ervoor te zorgen dat de andere filmswaarvoor ik divx heb gedownload wel werkend te houden.

Ik ben namelijk bang dat als ik divx en xvid ga deinstalleren die andere films het niet meer doen.

En wat is een fddshow met ac3??

Heb je het dan over afspelen in mediaplayer?

O ja en wat betekent ftpboard?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tinky
Beste mensen,

Ik snap er niet zoveel van.

Maar om nu alles te dienstalleren wat ik heb gedownload aan divx en vidx.
Ik zou niet weten hoe dat weer voor elkaar te krijgen.

En als ik dat dan gedaan heb. Wat moet ik daarna dan doen om ervoor te zorgen dat de andere filmswaarvoor ik divx heb gedownload wel werkend te houden.

Ik ben namelijk bang dat als ik divx en xvid ga deinstalleren die andere films het niet meer doen.

En wat is een fddshow met ac3??

Heb je het dan over afspelen in mediaplayer?

O ja en wat betekent ftpboard?

Dat geefnie, ik snap het soms ook niet meer, maar daarom is internet er-> "voor iedereen en door iedereen".

Programma's hebben vaak zelf een deinstallatieprogramma meegegeven, die kun je of vinden in het menu start bij het programma onder de programmes, of in de program files directory in de map van het progamma.

Wat je moet doen om het werkend te houden, niets want 99% van de avi media die je wil afspelen draait op fddshow met ac3. Daar heb je geen andere codec bij nodig. (op wmp9codecs na voor de wma en wmv bestanden)

Hoef je niet bang voor te zijn, heb ik zelf nog niet meegemaakt en ik kijk regelmatig een film. Er is 1 maar aan het gebruik van fddshow, volgens verschillende mensen is het niet bruikbaar als je zelf b.v mbv een proggie een dvd naar avi wilt omzetten. Dan en alleen dan heb je het xvid pakket nodig.
Aangezien jij alleen de film wilt afspelen, heb je de beste resultaten met fddshow+ac3 omdat codecpacks elkaar meer kwaad doen dan goed.

Fddshow is een programmatje(zoals xvid) die alle meest gebruikte codecs op je pc zo schoon mogelijk installeert zoals b.v ook xvid die je nodig hebt om avi af te kunnen spelen.
Ac3 is een audio codec, die als ik me niet vergis veel gebruikt word bij het rippen van dvd's.

Afspelen in een mediaplayer op de pc ja, welke player maakt niet uit elke speler moet ermee draaien, net zoals andere codecs worden ze op systeemniveau geinstalleerd.

ftpboard? :D
ongetwijfelt een forum met links naar ftp's.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik zo vreemd vind is dat de films op divx of x vid staan en daardoor ben ik dat gaan downloaden.

Wat nu als ik dat er nu weer uitgooi dan kan ik die films toch niet meer bekijken of toch wel?

Wat ik uiteindelijk wel wil doen is ze op cd rom of dvd gaan zetten om ze als ik ooit een dvd speler heb ze af te kunnen spelen.

Maar ik heb al een beetje begrepen dat dat nog niet zo eenvoudig is en dat ik dan behoorlijk wat handelingen uit moet voeren om het dan op een dvd speler werkend te krijgen.

Of ik overweeg om "gewoon" de pc op de tv aan te sluiten en die dan als dvd speler te gebruiken en via de pc op de tv de films af te kijken. Ik denk dat ik ze dan toch op cd rom of dvd wil zetten. Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken hoe vol mijn schijf nu zit, maar ik denk dat dat de laatste tijd erg hard gaat, want Kazaa draait nu zowat dag en nacht (tot de 30e hebben we die aanbieding van casema de duurste en dan is het afgelopen, want dan hebben we die goedkope, uiteraard, maar echt een filmpje downloaden is er dan niet meer bij denk ik, dat duurt dan waarschijnlijk een half jaar voordat zo'n film dan binnen is)

Ik ga nu eerst nog eens proberen om die film nog eens te downloaden en dan kijken of scooby doo dan wel werkt.

In ieder geval reuze bedankt voor de uitleg en de hulp. Ik heb weer een beetje bijgeleerd.:D
 
Dan kun je misschien opzoek gaan naar een standalone dvd speler, die hardwarematige codec ondersteuning heeft.


Wat nu als ik dat er nu weer uitgooi dan kan ik die films toch niet meer bekijken of toch wel?


Wel als je dat vervangt door fddshow wat ik zei.
Ik heb het vaker gezien, mensen met codec van divx, xvid of wat ook die problemen hadden met afspelen. Fddshow erop en tot nu toe altijd als werkende oplossing meegemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Ok dan ga ik dat uitproberen.
Bedankt voor je snelle antwoorden en reactie.:thumb:
 
Wat ik zou doen, nog even ter informatie, is al de codecs die je nu hebt verwijderen. Je gooid vervolgens het ACEcodecpack erop en het kazaalite codecpack en vervolgens nog los de xvid codec. Ik gebruik ze alledrie en heb tot nu toe alle films kunnen kijken.
Want met fddshow en ac3 kun je geen xvid films kijken.

http://www.xvid.org/downloads.html (xvid codec)

ftp://ftp2.fasttrackhelp.com/fasttrac/codecs/klcodec204f.exe (kazaalite codecpack)

http://www.sferazero.com/software.php?cat=Video&sub=CodecPack (ace codecpack)
 
Ik was nog niet begonnen ermee want moest naar een verjaardag.

Reuze bedankt voor de aanwijzingen en ga ze vandeweek uitproberen.:) :thumb:
 
De meeste films doen het nu wel, maar die ene met ftpboard die doet het nog steeds niet.

Wellicht is deze corrupt, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Het lijkt net of er geen verbinding gemaakt kan worden met de bron.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan