fout virtualdub

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
Berichten
160
Hoi,

wil een film ondertitelen met virtualdub. Steeds als ik het vdr bestand ingeef krijg ik de melding, file not supported???? Heb al vaker virtualdub gebruikt maar nog nooit deze melding. Wat doe ik fout??

bvd, Frenneke
 
Wat doe je precies? Zoals je het nu beschrijft is er wel erg weinig info.
 
Geplaatst door Wim1960
Wat doe je precies? Zoals je het nu beschrijft is er wel erg weinig info.

sorry Wim, ik zeg het ook verkeerd. Heb met virtualdub een vdr bestand gemaakt. Virtualdub laat ik dus staan in de Frameservermode. Vervolgens begin ik met tmpgenc plus, en daar gaat het fout. Als ik dus bij videofile het vdr bestand wil openen, dan krijg ik de melding, file not supported. Doe het anders ook altijd zo en snap nu echt niet wat nu te doen.
 
Had ik laatst ook. Het bleek dat het originele bestand (een avi) ac3 geluid had. Dus als het een avi is check dan eens met Gspot of er rare dingen in zitten.
 
haal hem eens door decompress heen tmpg heeft inderdaad soms moeite met ac3 geluid.

decompress zit bij avi2mpeg en kun je vinden via http://www.helpmij.nl/leden/tazman onder handige zaken.

doe het avi file eens laden in decompress en laat die zijn werk doen, het file wat daar uit komt is een stuk groter en heeft de extensie pcm_avi.
Doe dat file weer eens laden bij vdub en start de frameserver enz enz
 
Bedankt voor de tip. Ga het proberen. Laat je nog weten of het lukt.
 
Kan je het originele bestand wel openen in TMPGEnc? Probeer het dan eens op te slaan als mpg file (MPEG1) en laadt deze in Virtual Dub en voeg dan de ondertitels toe.

Je kan ook nog proberen het originele bestand in virtual dub op te slaan als avi (als dat het tenminste als was) nadat je zowel onder video als audio hebt gekozen voor direct stream. Daarna opnieuw laden in virtual dub n de ondertitels toevoegen.
 
Kei bedankt Wim, ik heb volgens je 2e optie gedaan en jawel, het is gelukt.
Groetjes, Frenneke:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan