Microsoft hoeft Windows voorlopig niet te scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

H@ns

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
4.824
Microsoft hoeft Windows voorlopig niet te scheiden

Maandag, 28 juni 2004 - Microsoft hoeft zijn mediaspeler voorlopig nog niet te scheiden van zijn besturingssysteem Windows. De EC heeft de maatregelen opgeschort.


Aanvankelijk zou Windows vanaf maandag zónder de Media Player verkrijgbaar moeten zijn. Eerder vroeg de softwarefabrikant bij het Hof van Eerste Aanleg al om uitstel van deze maatregel. De Europese Commissie schort haar maatregelen nu op totdat dit Hof het verzoek van Microsoft heeft behandeld.

"De Europese Commissie heeft het Hof van Eerste Aanleg laten weten dat, in het belang van een goede rechtsafhandeling, het heeft besloten de op 24 maart vastgestelde maatregelen niet uit te voeren", schrijft de Commissie in een verklaring.

De Commissie oordeelde in maart dat Microsoft misbruik heeft gemaakt van zijn dominante positie in de markt voor pc-besturingssystemen. De fabrikant kreeg hiervoor een boete van 497 miljoen euro. Bovendien kreeg Microsoft negentig dagen de tijd om een versie van zijn Windows-besturingssysteem zónder Media Player op de Europese markt te brengen.

Ook moest het bedrijf binnen 120 dagen genoeg broncode openbaar hebben gemaakt waarmee concurrenten serversoftware kunnen ontwikkelen die overweg kan met Windows.

Microsoft verzet zich al sinds maart tegen de beslissing van de Europese Commissie. De beslissing van de EU om de uitvoering van de maatregelen op te schorten, betekent een klein winstje voor Microsoft.

Bron: Webwereld.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde dit bericht ook al in het nieuws.
Ronduit belachelijk dat Microsoft dit binnenkort niet meer mag leveren. Het maakt je besturingssysteem completer. Pure jaloezie!!!!
Als je Windows Mediaplayer niks vind download je gewoon een ander. Men is niet verplicht dit te gebruiken.
 
Geplaatst door Raymond Bos
Ik hoorde dit bericht ook al in het nieuws.
Ronduit belachelijk dat Microsoft dit binnenkort niet meer mag leveren. Het maakt je besturingssysteem completer. Pure jaloezie!!!!
Als je Windows Mediaplayer niks vind download je gewoon een ander. Men is niet verplicht dit te gebruiken.

Waarom is windows zo duur?
Omdat ze allemaal overbodige dingen inbouwen.
En daardoor kunnen andere mensen geen geld verdienen.
En is het besturingssysteem in derde wereld landen onbetaalbaar.
 
Overbodig?? Dus jij hebt geen speler nodig??
Nou, ik dus wel. En dan is het mooi dat ik er bij mijn besturingsyteem eentje bij krijg. Scheelt weer eentje downloaden. By the way.....wat is nog meer overbodig?
 
Geplaatst door Jozo


En daardoor kunnen andere mensen geen geld verdienen.



Ja Jozo, zo zit de wereld in elkaar. Er zijn altijd grote en kleine bedrijven. Vergeet niet dat ook Microsoft ooit een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein eenmans bedrijfje was. deze heeft zich ontwikkeld tot een enorm bedrijf. Hoe? Door betere producten te leveren en de concurentie aan te gaan met de grote jongens in die tijd. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen en daar word Microsoft nu voor gestraft.....
Stel dat jij een winkel begint en dat loopt zo goed dat iedereen bij jou gaat kopen omdat jou producten zo goed zijn. dan komt de overheid en zegt Jozo je hebt een monopolie positie en we gaan je straffen. je mag dit en dat niet meer verkopen omdat dan een ander geen kans heeft. En dit terwijl jij hard gewerkt hebt om je zaak van de grond te krijgen......:rolleyes:
 
Geplaatst door Raymond Bos
Overbodig?? Dus jij hebt geen speler nodig??
Nou, ik dus wel. En dan is het mooi dat ik er bij mijn besturingsyteem eentje bij krijg. Scheelt weer eentje downloaden. By the way.....wat is nog meer overbodig?

Jawel, maar graag 1 die ik zelf mag kiezen graag... bovendien vind ik wmp bagger, maar wmp verwijderen was niet berekend in het project helaas.
Zijn voor dus mij al 3 dingen waar ik niet in mee wil, mening over ms daargelaten.;)

maar maakt toch niet meer uit, is al te laat imo.
 
Laatst bewerkt:
Je mag kiezen. Je MOET hem niet gebruiken.....
Hij zit er gewoon bij. Heel handig trouwens. Ik heb bijvoorbeeld een pa van 76 die totaal niet weet hoe dat downloaden en instaleren gaat. Nu doet hij een cdeetje in zijn PC en hoeps hij begint te spelen. Makklelijk toch?
:thumb:
 
Zo kan je het zien, maar veel mensen zien denk ik liever dat je mag kiezen of je het wil installeren bij de installatie bv, of dat je het kunt downloaden, installeren en desnoods weer kunt verwijderen.
Ik snap jouw standpunt ook wel, maar er moet wel voor betaald worden terwijl andere players op deze manier minder overlevingskans hebben. Gaat ook een beetje om de mentaliteit van ms...

EDIT
Ja goed die pa van je hoort gewoon niet achter een computer thuis:p ;) (niet serieus nt)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel blij dat er commissie is die zich bezighoudt met de overlevingskansen van kleinere bedrijven. Daar werken ook mensen die gezinnen te onderhouden hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan