fotos op vcd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
ik heb een vcd gemaakt met Nero 6, van mijn digi fotos,
maar als ik deze vcd nu afspeel op mijn pc dan is de weergave van de fotos vervormd qua pixels, ze zijn dus onduidelijk te zien op het scherm.
Ook op het scherm van de TV zijn ze niet duidelijk, de tekst is al helemaal niet te lezen.
Ik speel die vcd af met PowerDVD.
Moeten de afmetingen van de fotos soms aangepast worden, omdat ze niet zuiver weergegeven worden ?
Ze zijn nu 1632x1232px
ZOja, welke afmeting moeten ze dan hebben ?
Het rare is, dat als ik de fotos selecteer in de map en dan als diavoorstelling weergeven aanklik, dan zijn ze wel duidelijk, maar dus niet via de vcd; ik werk met XP home.
groet, John
 
Ik weet wel dat als je een Svcd maakt i.p.v. een vcd, het resultaat veel beter is. Misschien kun je dat proberen en kijken of dat bij jou ook beter gaat.
 
heb ik ook geprobeerd, fotos op scherm blijven onduidelijk qua pixels
 
Nu is een tv natuurlijk geen monitor, zijn de foto's echt niet om aan te zien of gaat het je meer om het verschil wat je bemerkt? Ik werk meestal met Ulead dvd pictureshow, misschien dat mijn programma iets zorgvuldiger omgaat met het resizen. Ik bekijk dan de dia-show op een 70cm breedbeeld tv op 5 meter afstand en dat is best goed te bekijken. Je kan misschien proberen om een paar foto's van tevoren naar een kleiner formaat te brengen en dan pas te branden.
 
ik heb de fotos nu geresized naar 800x600 en ze zijn iets beter, ik had die vcd met Nero6 gemaakt, maar probeer nu eens een ander programma om een vcd te maken, ik heb nl ook PictureToTV, kijken of dat verschil uit maakt, anders maar Ulead aanschaffen
 
de weergave van de fotos op het tv scherm via de dvd speler in de pc blijft slecht, terwijl als ik de vcd/svcd in de dvd speler, die in de huiskamer staat doe, is de weergave/duidelijkheid ok, waar ligt dat nu aan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan