• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro's voor meerdere gebruikers toegankelijk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

patriciapaj

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2004
Berichten
11
Heeft iemand enig idee hoe je een macro toegankelijk kan maken voor meerdere mensen binnen een netwerk?:rolleyes:
 
Je zou de map met betreffende macro's op het netwerk kunnen zetten en deze via Excel per gebruiker kunnen importeren.

Persoonlijk vind ik het gebruik van macro's wel ardig, maar er komen steeds meer bij. Wellicht een optie om de macro's als knoppen op een sjabloon te verwerken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het bestand van jouw er uit ziet..

Succes. :thumb:
 
Hallo patriciapaj;

Misschien een mogelijkheid;
Maak een gezamelijke map aan waar allen bij kunnen.

Start een macro - opstartschermpje - kiezen voor
persoonlijke macro werkmap - macro daarin opslaan.

Bij Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART kun je deze weer vinden.

Nu het bestand verplaatsen naar de gezamelijke.
Misschien van naam wijzigen(ik weet niet of dit kan)
In Excel "extra" - opties - algemeen - alternatieve lokatie opstartbestand het gezamelijke pad aangeven.

Deze map start dan altijd verborgen op - zichtbaar maken bij "venster" zichtbaar maken

Volgens mij moet dit lukken
Misschien anderen alternatief
mvg Imod
 
Hé Imod.... dat was eigelijk precies hetzelfde als ik bedoelde, maar dan met "een beetje :p " minder woorden...
 
:thumb: ik ga vanavond even kijken of het me lukt eruit te komen. iig thx a lot!


patricia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan