PSP/7-effecten-handmatige kleurcorrectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemoon

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2004
Berichten
59
Guus,
ik word gek. Paletten werken weer, maar nu weer het volgende: Kies effecten-foto verbeteren-hanmatige kleurcorrectie en ik kreeg (volgens het voorbeeld) in de voorgestelde kleuren veel grijs en zwart, maar niet de gewenste.
Volgens de lessenjuf zit er een fout in mijn bestand: RefColor.dat en kreeg tevens een verbeterde versie.
Heb ik geïnstalleerd en verschijnt (zie bijlage) weer een bijzondere foutmelding. Mijn PSP/7 is in het Nederlands, dus ik begrijp niet waarom nu Engels wordt gebruikt.
Kan je, please, nog iets voor me doen?
Annemoon (bijna knetter)
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 29
Guus heeft het hier ook al gelezen, maar is nog aan het nadenken.;)

Guus.
 
Hoi Annemoon,

Dat die foutmelding in het Engels is, komt doordat de melding niet van PSP zelf komt. Deze foutmelding kan je bij allerlei programma's krijgen.
De melding wordt gegeven bij corrupte bestanden.
Ik heb het bestand RefColor.dat even ingepakt met WinZip en als bijlage bij dit bericht gedaan.
Vervang je huidige RefColor.dat even door deze en kijk of het dan wel goed gaat.
Ik had die functie Effecten-foto verbeteren-handmatige kleurcorrectie nog nooit gebruikt, maar het ziet er bij mij normaal uit, zonder rare kleuren.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
PSP/7-effecten-handmatige correctie

:D Guus, je bent een beest. Je hielp me opnieuw uit de brand. Ai, ben ik tevreden.
Toch, even tussendoor, hoe kom ik aan al die fouten? 't Is precies of veel van mijn bestanden aan herstel toe zijn. En weet je, het RefColor-bestand dat ik eerder van de juf kreeg telde 19KB en werkte daarentegen niet. Het jouwe van 18 KB wel. Raadsels voor mens en dier, maar ik kan weer door. Met veel dank,
Annemoon
 
Re: PSP/7-effecten-handmatige correctie

Geplaatst door annemoon
Toch, even tussendoor, hoe kom ik aan al die fouten? Annemoon
Zoveel fouten waren het toch niet? De eerste "fout" met het lagenpalet lag bij XP; toen je daar "Beste prestaties" had aangevinkt werkte het wel.
Die fout met RefColor.dat schijnt bekend te zijn in PSP. Kijk hier maar.
En waarom dat bestand van je juf 19 kb was? Geen idee. Misschien heeft ze je het bestand uit PSP 8 gestuurd.
Ik zou me er niet te druk om maken. Ik ben een paar maanden geleden een week bezig geweest om Win 98 SE opnieuw te installeren. Steeds foutmeldingen en allerlei gelazer met andere programma's. Maar ineens lukte het en het systeem draait nu als een trein. Maar wat het nu precies was, ik weet het nog steeds niet.
In ieder geval werkt PSP weer en hopelijk kun je nu lekker verder beeldbewerken, maar mocht er weer een probleem opduiken, laat het me maar weten. Ik hou wel van puzzelen:)
Bovendien heb je nu TWEE threads waar je in verder kunt gaan:D .

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan