index als nieuwsbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
151
Hallo,
Ik heb met Frontpage een website gemaakt voor een sportvereniging en nu wil ik de index als nieuwsbrief versturen....alleen, hoe krijg ik dit voor elkaar.
Wie weet de oplossing?
Alvast bedankt,
snelsnel.
 
Wat bedoel je exact de index als nieuwsbrief, bedoel je de complete index.html (incl tekst plaatjes etc) of bedoel je de layout van het index.html bestand ?
 
Inderdaad GForze, de hele rambam die je ziet als je weekbrief.hvspijkenisse.nl intypt. Ik heb er al aan zitten denken om de pagina op te slaan met html extensie en dan met outlook als briefpapier te versturen. Dit wil nog niet helemaal lukken.
Als ik op de goede weg ben met deze gedachte, wil je mij dan vertellen hoe nu verder.
Alvast bedankt,
snelsnel.
 
Dat zou idd een optie zijn echter denk ik dat je dit vaker wilt doen en dat je ook naar veel adressen wilt sturen, wat in dat geval mooier zouy zijn is een script dat dit voor jou doet (met een back-end om bv de teksten te wijzigen. Misschien heb ik nog wel ergens zo'n script en wil mijn collega dat wel even ombouwen naar jouw wensen.

Ik beloof je dit dus niet maar zal ff zoeken en overleggen.

Daarnaast zie iik dat je ook een menu bovenaan hebt moet dit ook in de nieuwsbrief ? of is dit een ander bestand ?

Ook nog even 2 kleine tips voor de site zelf:

1: onderaan zit een witte balk, waarom ?
2. Je pagina heet untiteld document, staat niet echt netjes dus ff veranderen.
 
Ja, de nieuwsbrief wordt in principe wekelijks ververst en ik voorzie een doelgroep van ca. 350 leden.

De pagina is opgebouwd uit 2 frames. Het bovenstaande menu lijkt me best handig voor de ontvangers van de nieuwsbrief die maar in 1 vast onderdeel geïnteresseerd zijn.

Zowel voor de witte balk als het ontbreken van een paginatitel geldt dat dit wel goed in het voorbeeld van FrontPage staat maar bij het uploaden met WS_FTP gaat er steeds iets niet helemaal goed hoewel ik steeds de index van de remote site verwijder en de local site refresh voor het uploaden. Kortom nog werk genoeg daar.

snelsnel.
 
Even ertussen uit geweest, de titel is inmiddels in beeld en de grijze balk is weg, maar ik ben er nog niet uit hoe ik de site als nieuwsbrief kan versturen. Weet iemand een programma waarmee ik de indexpagina (bestaande uit 2 frames) kan omzetten in een afbeeldingsformaat zonder de hyperlinks te verliezen? Met Photoshop of Publisher lukt het me niet.

Groet,
snelsnel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan