Ulead Moviefactory - geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Berichten
63
Hallo,

ook ik wil graag mijn oude video-8 filmpjes op DVD branden, maar krijg het geluid er niet bij...

Ik heb een:

AMD Athlon XP 3000+ met 120 GB harddisk en 512 MB RAM

Om mijn Sharp video-8 camera aan mijn pc te koppelen, heb ik de cinch-kabel (geel/video en wit/audio) via firewire aangesloten

Verder gebruik ik Ulead Filmfactory 2

Het lukt wél om de film over te zetten, maar het geluid pikt ie niet op. Als ik dezelfde cinch-kabel op mijn tv aansluit, werkt het wel, dus de kabel is niet kapot.

:confused:

Verder vind ik de overname-kwaliteit ook niet echt je-van-het: het resultaat herinnert me nogal aan die oude Charlie Chaplin films - nogal schokkerig! Ik heb al verschillende opname-mogelijkheden in Filmfactory uitgeprobeerd (DVD hoge kwaliteit, iets minder kwaliteit, MPEG, etc.), maar het blijft schokkerig.

Iemand ervaring en of tips hoe ik mijn films mét geluid en zónder schokken over kan nemen???

Alvast bedankt!

:thumb:

Elfje
 
PS!

PS! Ik heb tot nu toe nog geen van mijn probeersels echt op dvd gebrand en via dvd-speler en tv bekeken... zou het eventueel kunnen dat de kwaliteit daar beter is, of ben ik te optimistisch en moet het er ook op pc goed uit zien? :rolleyes:

Elfje
 
Als het goed heb je audio signaal op wit en rood, links en rechts dus.
Dus anders rood eens proberen.

Ulead Filmfactory 2 kent ik helaas niet dus misschien dat daardoor de kwaliteit misschien niet van goed is :confused:
 
Geplaatst door Paintje
Als het goed heb je audio signaal op wit en rood, links en rechts dus.
Dus anders rood eens proberen.

Ulead Filmfactory 2 kent ik helaas niet dus misschien dat daardoor de kwaliteit misschien niet van goed is :confused:

Op de TV ziet het er soms wel iets beter uit aangezien je monitor nogal extreem scherp weergeeft ten opzichten van je TV en je daardoor alle ellende in het beeld extra goed ziet

:eek: oeps verkeerde 'aanpassen' knop
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat Ulead een vrij zware belasting op je systeem zet waardoor je wellicht niet genoeg processorkrach of harddisksnelheid overhoudt om de beelden allemaal op tijd te compressen en weg te schrijven. Je krijgt dan zgn dropped frames waardoor het schokkerige effect ontstaat.

Je zou kunnen proberen eerst de film met een ander programma naar harddisk te zetten en daarna pas in Ulead te bewerken tot DVD.
 
Bedankt voor jullie tips.

Ik heb de instellingen van het programma wat veranderd, en nu is de kwaliteit een stuk beter.

Alleen mijn geluid blijft weg; ik heb de witte geluidsplug in de rode aansluiting gedaan, en daardoor hoor ik het geluid nu wel via de ene luidspreker van mijn pc (bleek trouwens met witte plug in witte aansluiting ook te werken, maar dan via de linker box. Voor stereo moet ik dus duidelijk een rode én een witte hebben :D) Dat werkt dus in principe, maar bij het afspelen van mijn testvideo's ontbreekt het geluid nog steeds helemaal: niet eens een ruis, gewoon helemaal niks!

Omdat ik ook Nero 6 heb, heb ik daarmee geprobeerd een video-8 filmpje in .avi over te spelen. Lukt prima, maar wéér geen geluid bij de opname. Via mijn geluidsbox weer wel... Ik vind het zo raar dat ik het geluid wel via mijn pc kan horen, maar niet opnemen! In ieder geval ligt het dus niet aan Ulead filmfactory, maar aan (de instellingen?) van mijn computer.

Bij het uitkiezen van mijn audio-signaal kan ik overigens alleen kiezen tussen "C-Media W-Device" of mijn Philips Webcam...

Iemand nog een idee???

Elfje
 
Laatst bewerkt:
de C-Media W-Device zou je moeten hebben

Daarnaast zou je even kunnen kijken in je geluids eigenschappen

en dan opties > Eigenschappen > Volume aanpassen voor opnemen :
en dan kijken of de line in wel aanstaat ( als je geluid hier op is aangesloten dan )
 
Lijkt alles goed ingesteld te zijn, maar bij het opnemen dus nog steeds geen geluid...

zucht...

nog iemand een idee?

:(

elfje
 
Ik heb misschien nog wel een ideetje, ik ben zelf namelijk ook aan het klooien met iets dergelijks. Ik heb een "splitterkabeltje" gehaald. Van 2 tulpstekkertjes met wit en rood (links en rechts) naar 1 tulpstekkertje (stereo). Kijk maar of je er iets aan hebt, succes!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan