mp3 verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauline11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Berichten
4
Hoi, ik heb een mp3 bestand van 4.5mb en dat bestand met vogelgeluiden wil ik veel kleiner maken zodat het niet teveel bandbreedte op mijn site in beslag neemt.

Nu heb ik met windows movie maker er een stuk uit opgenomen, maar hoe maak ik er nu weer een mp3 bestand van ?

Of weet iemand een ander program waarmee je een gedeelte uit een mp3 kan opnemen en daar een klein mp3 bestand van kan maken ?

groet, pauline
 
Heb je toevallig Nero 5, of hoger? In Nero Burning Rom kan je bij extra's > bestanden coderen de bitrate veranderen. Hoe lager de bitrate, des te kleiner het bestand wordt.

groetjes

Poekie
 
je moet er dan <b>niet</b> vanuit gaan dat het geluidkwaliteit hetzelfde blijft
 
Ik heb dat gedaan met Winlame en inderdaad heel veel ruis.

Nu heb ik net onderstaande uitgeprobeerd:

Met een soundblaster proggie Creative recorder heb ik een gedeelte opgenomen, dat kon alleen naar wav en toen met SCMPX van wav weer naar mp3

Nu heb ik vogelgeluiden 1,5 mb inplaats van 4,5 mb
Is nog heel veel maar al een stuk beter
 
pauline, ik doe dit soort dingen altijd zo:

Met het programma hj-split kun je zelf invullen hoe groot de "splits mogen zijn. Dus met een beetje rekenen en uitproberen (en met een beetje geduld) kun je precies dat fragment uit een mp3 halen wat jij wilt.
Eventueel in 2 etappes. ( in de 2e etappe, de gesplitse file nog verder splitsen)

Als je hjsplit gebruikt, krijg je allemaal 001, 002, 003 files. Die kun je gewoon hernoemen naar mp3.

En als je het juiste fragment eenmaal hebt, dan is het heel goed mogelijk om ook nog, met niet al te veel kwaliteitsverlies, de bitrate te verlagen. Zo moet het mogelijk zijn, denk ik, om uiteindelijk het gewenste resultaat te krijgen. Hopelijk heb je hier iets aan.
Succes.
 
Bedankt voor jullie reacties,
hj-split ga ik opsporen en uitproberen.
Groet, Pauline

bosaardbeisig.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan