video blokkig

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellrik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2004
Berichten
3
Ben al enkele maanden met video editen bezig.
Ik gebruik pinnacle 7 en voorheen ook Ulead voor het renderen van een geedit filmpje. Heb nog altijd last van blokkige video bij snelle camerabewegingen. Ik dacht dat dit over zou gaan als ik ipv SVCD nu DVD's ging branden. Sinds een maand heb ik een DVD brander, maar het probleem is er nog steeds.
Wie heeft de oplossing. Ik gebruik de DV kwaliteit capture modus van pinnacle en render naar de hoogst mogelijke resolutie.

Groet
Erik
 
Hoeveel geheugen heeft je pc,en wat is de processorsnelheid. Heb je een snelle videokaart?
 
Geplaatst door LEONEHONDA
Hoeveel geheugen heeft je pc,en wat is de processorsnelheid. Heb je een snelle videokaart?

Dat heeft er nix mee te maken.
 
Aangezien het om video-editing gaat, is het een snelle videokaart niet van belang.

De processor en het geheugen wel (zoals je wel zei) en een fatsoenlijke tv-kaart natuurlijk.

Ik neem dat de topicstarter met ''renderen'' in dit geval omzetten bedoeld en niet renderen wat je doet als je bijvoorbeeld aan het 3D modelleren bent.
 
processor is een AMD ATHLON xp2100+ met een 256 werkgeheugen.
Maar dat lijkt me niet uit moeten maken.
Ook bij het afspelen op tv heb ik blokkig beeld.

Of zou het misschien zo kunnen zijn dat mijn geheugen te traag is en dat het renderen (de edit omzetten naar een mpeg bestand) te veel vergt, waardoor mijn computer gaat 'smokkelen'?
 
Tijdens het omzetten moet je verder nix met de pc doen.

Ik ken het programma verder niet die je gebruikt, maar mij lijkt het eerder verkeerde gebruikte instellingen voor het omzetten.
 
Wat voor instellingen moet ik dan aan denken.
Het originele bestand is van voldoende kwaliteit en is zeker niet blokkig bij direct afspelen op tv.
Ik film met een sony DCR-TRV30E.
 
Ook ik heb last gehad van een blokkig beeld maar had de screensavernog aanstaan, het blokkige beeld kwam pas later naar voren. Moet het nog opnieuw omzetten maar ben ervan overtuigd dat je inderdaad alle achtergrond uit moet zetten en niets anders moet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan