Welke MP3 codec kan ik het beste gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik heb van de week een nieuwe home theaterset gekocht; een echte 5.1. DVD's met 5.1 doet het geweldig maar ik heb een probleem met het volgende:

Ik zet DVD's over met DVDx naar VCD....eerst naar een AVI met het DivX codec voor het beeld en met een MP3 Lame voor het geluid. In DVDx zet ik het geluidsspoor indien aanwezig op AC3 6kanaals (is 5.1).

Nu echter als ik de VCD afdraai op de theaterset dan heb ik gewoon stereo maar geen 5.1 sound.

Wat gaat er verkeerd? Kan iemand mij op de juiste weg helpen? Bijvoorbaat dank.
 
Volgens mij kan dat helemaal niet, 5.1 op vcd. Dat kan alleen op dvd en sacd. Heeft je thuisbioscoopje geen Dolby ProLogic II ? Dat is vooralsnog de beste virtual surround voor thuis.

Poekie
 
Hai Poekie,

Dank je wel voor je berichtje, eindelijk iemand die me zinnig antwoord kan en wil geven.

Ik begin ook te vrezen dat 5.1 niet mogelijk is met een VCD. Ja, ik heb die pro logic erop zitten, ga ik dat maar eens proberen.

Als ik nu die VCD draai dan heb ik alleen geluid uit de frontspeakers...gaan met prologic die anderen ook draaien?
 
Met prologic maak je van 2-kanaals audio een soort 5.1. Over 6 kanalen dus. Wel is er een wereld van verschil tussen Dolby Prologic 1 en Dolby Prologic 2. Prologic 1 is al heel oud en klinkt nmm voor geen meter, in tegenstelling tot Prologic 2. Dat klinkt erg goed.

Poekie
 
Hai hai,

Nou, ik heb het geprobeerd...ik heb dus nummertje 2 eropstaan.....klinkt inderdaad niet verkeerd. Dan is voorlopig mijn missie geslaags...hoewel...beetje twijfel....ik heb namelijk DVD2VCD gedownload...een programma met van alles wat...in het audiotabblad staat dat je em op MPEG 5.1 kan zetten....dus toch????
 
Ik ken dat programma niet, maar onderaan op hun site zag ik dit staan:
 

Bijlagen

  • audio output.jpg
    audio output.jpg
    35,1 KB · Weergaven: 18
Mocht het toch kunnen, laat het dan even weten!! :thumb:
 
Nou mijn eerste poging om een dvd te rippen met dat programma dvd2vcd is mislukt...man man wat duurt dat lang zeg...maar in dat programma zitten diverse programmaas verstopt die je dus ook los kunt downloaden via de betreffende sites (mag ik hier niet noemen geloof ik). Er zit oa in: Avisynth, DVD decrypter, etc. etc. alles ineen. Het neemt alleen een giga hoeveelheid geheugen in, 20 gig met 1 dvdtje ben je zo kwijt.

Heb je ervaringen met DVDx2.2??? Ik vind het tot nu toch nog steeds de beste.

He, nogmaals bedankt voor je hulp.

groet,

Jean
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan