wireless netwerkkaart/adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renef

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2001
Berichten
36
Ik probeer al een hele tijd mijn laptop draadloos te verbinden met één pc in het bekabeld netwerk, liefst met internetmogelijkheid! En nét dit laatste wil niet lukken! Bekabeld netwerk = [sweex adsl-modem/router/4-poorts-switch] + pc1 + pc2 + pc3; werkt feilloos!
Kan iemand mij zeggen of ik een apart deelnetwerkje moet maken (andere IP-range)?
Laptop en de 'deel-pc' hebben USRobotics Wireless Turbo PCI Adapter 802.11g./Wirelesss Turbo PC Card 802.11g. en draaien beide XP.
Ik probeer het zo:
Netwerkkaart PC1 = IP 192.168.1.1 en subnet 255.255.255.0
Netwerkkaart Laptop = IP 192.168.1.2 en subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1
Dient er iets aangepast te worden in de modem-configuratie?
Voor eventuele raad, alvast dank!
 
Ik neem aan dat je in de laptop een pmcia kaart gestopt hebt.
Heb je de drivers van die kaart wel geinstalleerd.
Zo ja, heb je dan wel de optie ip adres automatisch ontvangen aangevinkt.
 
Geplaatst door puppie
Ja op vraag 1 en 2; pc's zien elkaar, kan bestanden delen, echter geen internet. Neen op vraag 3; IP vd laptop is van een andere range; PC en laptop hebben resp. 192.168.1.1 en 192.168.1.2 ; ze vormen toch een apart 'deelnetwerkje' , of heb ik 't mis?


Geplaatst door puppie
Ik neem aan dat je in de laptop een pmcia kaart gestopt hebt.
Heb je de drivers van die kaart wel geinstalleerd.
Zo ja, heb je dan wel de optie ip adres automatisch ontvangen aangevinkt.
 
Om een netwerk te maken kun je de wizzard netwerk verbindingen uitvoeren.
Dit doe je op de computer die XP heeft en een verbinding met het internet.
Als je die wizzard doet wordt er op een gegeven moment gevraagd of er een diskette gemaakt moet worden, zeg hier ja en zorg dat er een diskette in je floppydrive zit.
Als dit gereed is dan kun je met die diskette de laptop in het het netwerk opnemen.
Gewoon even goed lezen als je de wizzard uitvoerd.

Als je een netwerk maakt met meerdere computers dan liggen de ip adressen normaal gesproken bij elkaar in de buurt.
dus bv. 192.168.10.10
.11
.12
.13

suc6.
 
Hartelijk dank! 'k Heb gedaan zoals je aangaf en internet lukt nu, maar ... het netwerk werkt nu erg traag!
 
Netwerk tussen laptop en computer traag, ja dat kan.
Maar netwerk tussen de vaste computers moet geen probleem zijn.
 
Het bekabeld netwerk blijft inderdaad probleemloos -en snel- werken. No problem! Maar 'net-werken' tussen pc1 en laptop ging merkelijk sneller voordat het internetten lukte! Mij een raadsel...
 
Raadsel?

Nee hoor, bekabeld is gewoon sneller 100 mbps en kaartje maar 11.

Heb ik ook hoor, wen je wel aan.
 
Toch geeft hij een snelheid van 54 Mbps aan (icoon in taakbalk), normaal voor de 802.11g-reeks, niet? Heb wel gemerkt dat PC1 en laptop nu een aparte 'werkgroep' vormen, nl. MSHOME, waar het bekabeld netwerk WERKGROEP hanteert. Kan dat, denk je? Alvast dank voor je waardevolle tips!!!!
 
Werkgroep naam moet niet gelijk zijn maar is wel handig.
Gewoon proberen om het gelijk te maken en dan kijken of het wat oplost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan