VHS op DvD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lateco

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Berichten
324
Ik wil proberen m'n VHS banden over te zetten op DvD wie kan me vertellen hoe ik dat moet doen?
Ik ben in het bezit van Win XP Pro op een 3GhZ met 1024 geheugen, Sound Blaster Audigy sound card en een ATI Radeon 9800Pro video kaart.

Ik heb al iets geprobeerd maar ik krijg de video recorder maar niet aan de praat op m'n pc.
 
Deze kaart heeft een video-in.
Is dat ook een paarse kabel, met 2 s-video aansluitingen? En een witte en gele tulip aansluiting?

Via de s-video ingang kan je je video aansluiten. En je gebruikt de bijgeleverde software, Asus Digital VCR.

Wanneer je nu de videoband afspeelt, zie je in het programma het beeld. Dit kan je dus ook opnemen.

Voor DVD gebruik wel mpeg2.

Mvg Patrick

VCR.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo Patrick bedankt voor 't snelle bericht.

Hoe de achterkant van de videokaart eruit ziet weet ik zo 1,2,3 niet meer uit m'n hoofd daar kom ik nog op terug.
Je had het ook over: bijgeleverde software, Asus Digital VCR.
Nou ik weet van niks, komt me niet bekend voor en zat ook zeker niet bij het systeem geleverd.
 
Er zit toch bij de videokaart een paarse kabel bijgeleverd?

En de software zit in de oranje box, die bijgeleverd is.

Mvg Patrick
 
Wil tzt ook VHS overzetten maar waar komt de genoemde software Asus Digital VCR vandaan ?
Zijn hiervoor ook andere (freeare) alternatieven ?
 
Paarse Kabel? Is dat misschien de kabel die ik er van af het 1e begin af gegooid heb, omdat ik de monitor op de DVI ingang aangesloten heb? De orriginele monitor to PC verbinding!
De paarse kabel die je in je 1e antwoord beschrijft is het zeker niet!..

Je hebt het ook over een oranje box, nou er zat bij mijn pc geen oranje box, maar dat zal wel weer komen omdat ik een DELL heb. ( Dimension 8300 )

De achterkant van m'n video kaart : 1x DVI, 1x S-Video out & 1x normale monitor ingang.
 
Sorry Patrick maar die kabel ken ik niet.
Ik zou trouwens ook niet weten hoe die aan te sluiten daar ik geen tulp aansluiting heb ( zie m'n vorige bericht"over de achterkant van de video kaart )

Hoe nu verder?????????????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan