licht geknetter op audio cd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

poekie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Berichten
799
Als ik audio-cd'tjes brandt dan hoor ik hierop een soort licht geknetter. Geen ruis maar meer een soort knapperend haardvuur:) Als ik een mp3-schijf maak en ik speel die af in dezelfde speler dan hoor ik het niet. Het doet zich zowel voor bij de cd-rom speler als bij de stand-alone. Tot nog toe heb ik het met Sony en Hema schijfjes geprobeerd. Zelfde geknetter. Iemand?

groetjes

Poekie
 
Ik gebruik nu Nero 6. Zou jammer zijn om over te moeten stappen. Wordt altijd minder, denk ik.

Poekie
 
Ik heb even een cd gebrand met Steinberg Wavelab 5. Zelfde geknetter:( Ik brand op gewone data-schijfjes. Zijn die zogenaamde audio-schijfjes misschien beter? Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes

Poekie
 
Misschien moet je nieuwe drivers voor je geluidskaart installeren.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
Misschien moet je nieuwe drivers voor je geluidskaart installeren.

Guus.

Bedankt voor je reactie. Maar mijn geluidskaart is toch niet van de partij als er gebrand wordt? Het geknetter doet zich ook voor bij het afspelen op m'n gewone cd speler.

Poekie
 
Ik heb er geen oplossing voor helaas,maar ik herken het wel.

Sommige omgezette perfect klinkende Mp3 files naar gewone audio knetteren bij mij ook.

Ook op de instalatie van vrienden.

Ik heb een aantal converter programma,s geprobeerd maar het resultaat bleef gelijk.(gaat onder Winamp ook)

Dus helaas.


:(
 
ok Ik zal het eens proberen:) Die drivers dus.
 
Laatst bewerkt:
Audio cd's moet je maximaal op de halve snelheid van je brander fikken.
dus 52 speed brander, maximaal op 26 speed branden, liefst nog iets langzamer, zeg 20 speed.
als het dan nog niet goed is ligt het aan iets anders, maar ben er redelijk zeker van dat het op bovenstaande manier goed gaat.

groeten Ruud
 
Helaas:confused:
Op 1x gebrand met Wavelab, en op 8x met Nero. Toch geknetter.:mad:

Poekie
 
de cd spelers reinigen.
heb datzelfde ook eens gehad met mijn stereo, bleek er wat vuil op de "laserstraal" zal ik maar zeggen te zitten.
schoongemaakt en toen was het over
 
Ook schoonmaken mocht niet baten. Het zijn ook alleen zelfgebrande audio-cd's die het probleem geven. Orginele cd's en mp3 schijfjes geven geen problemen. Niet in m'n cd-rom speler, en niet in m'n stand-alone dvd-cd-mp3-speler.
 
Echt balen. Het enige waar ik m'n pc echt voor gebruik werkt dus niet goed:( :( :( :( :(
 
Als je een mp3 converteert naar wav, hoe klinkt die dan als je hem afspeelt vanaf je harde schijf?

Guus.
 
Ik heb het nog eens beluisterd vanaf m,n HD : orginele Mp3 perfect naar WAV slecht.
 
Ga eens naar deze site en download dBPowerAmp Music Converter.
Converteer een mp3 naar wav.
Is het geluid dan nog steeds niet goed, installeer je geluidskaart dan eens opnieuw.

Guus.
 
Met alle respect....de geluidskaart zit niet in het converteer traject.

Maar ik zal op de link gaan kijken,bedankt in ieder geval.
 
Geplaatst door apoe
Met alle respect....de geluidskaart zit niet in het converteer traject.
Daar ben ik bij nader inzien ook achter; aan de geluidskaart zal het niet liggen. Maar uit wat Poekie schrijft maak ik op dat het niet aan de cd-speler ligt (zelfde probleem in stand-alone en originele cd's worden wel goed afgespeeld), niet aan het brandprogramma (zelfde probleem bij ander brandprogramma), niet aan de brandsnelheid (probleem ook bij branden op 1 x en 8 x) en niet aan het origineel (mp3 klinkt perfect).
dBPowerAmp is een prima programma en zou de mp3 dus om moeten zetten naar een goed wav-bestand.
Geeft dit nog steeds een knetterend geluid, dan denk ik toch dat het in de omzetting van mp3 naar wav zit. Poekie schrijft nl. dat originele cd's wel goed klinken, en daarop staan ook wav-bestanden. Als de geluidskaart daar wel goed mee omgaat, blijft dus alleen de mp3/wav-conversie over.

(Als je het onmogelijke hebt geëlimineerd, moet datgene wat overblijft, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn. - Sherlock Holmes :) )

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan