filmpjes wel op monitor, maar niet op TV zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kodro

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2004
Berichten
58
Hoi,

weet niet of dit onderwerp in de juiste rubriek zit, maar ik waag het erop...

Ik heb een powerpoint-voorstelling gemaakt met divers videomateriaal (mpg en wmv-bestanden) erin verwerkt.

Als ik die pp-voorstelling op mijn pc-monitor bekijk, krijg ik de filmpjes te zien, als ik die op een externe projector (bvb mijn televisie) wil bekijken, dan zie ik geen filmpjes maar enkel het zwarte kader. Ondertussen speelt filmpje wel af, want ik krijg klank en beeld op mijn pc-scherm.

Wat moet ik doen om dit te verhelpen?
 
Mogelijke oplossing...

Zet de monitor weergave primair op televisie in de eigenschappen van de videokaart.
Tenminste dat was voor mij een oplossing toen ik DIVX-bestanden wilde bekijken via de laptop op de televisie. Ik had ook het even het probleem van zwart/wit televisie, maar dat bleek het probleem te zijn dat in de BIOS de externe weergave op NTSC stond i.p.v. PAL.

Mvg....
 
Ik heb dit probleem met z/w nog steeds, hoe verander je dat in de bios dan???
 
Bij mijn laptop heb ik in de BIOS de mogelijkheid om het signaal van de externe video-aansluiting (dit kan s-video of een gele tulp-plug zijn) veranderen van NTSC naar PAL en vice versa. Er zijn meerdere BIOS-sen op de wereld en wordt het dus een beetje moeilijk om precies te zeggen waar je het moet zoeken. Loop gewoon even alle opties na die met de videokaart te maken zouden kunnen hebben (pfew... 4 ww achter elkaar!!!) in de BIOS en kijk of je ergens de waardes PAL en NTSC tegenkomt. En zet deze dan op PAL.

Mvg...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan