Muziekcomputer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
206
Graag zou ik de cd-wisselaar de deur uit doen en daarvoor in de plaats muziek laten afspelen via de computer.
Ik ben dan ook best jalours op de systemen die ze in de horeca hebben, maar dat is natuurlijk veel te duur.
Mijn vraag is dan ook, kan ik zoiets zelf thuis opzetten ?
Volgens de zaak waar ik de computer heb gekocht kan ik er een aparte schijf in mijn bestaande computer zetten die de muziek kan afspelen zonder dat dit invloed heeft op de rest van de computer.
Maar kom ik niet in de problemen als ik b.v. een spelletje speel met geluid.
Bovendien is het er probleem van software, ze raden me winamp aan, maar kan deze software zo'n 500 cd's aan zonder dat dit uren duurt voor zo'n lijst is opgehaald ?
Best veel vragen dus nog,
wie weet antwoord.
Groetjes Joan
 
Winamp is daar prima voor geschikt,Mediaplayer trouwens ook.
Echter vind ik de geluidskwaliteit van Winamp (persoonlijk) beter.

Je laat een Playlist maken,zet hem op b.v.willekeurig afspelen,en kan dagen weken jaren onafgebroken luisteren en snel ! de crossfading kan je zelf nog instellen ook.:thumb:
 
En als je dan nog een beetje wil pongelen met dat cross faden enzo zoek je ff naar BPM studio!
 
Sorry,de rest van je vraag:
Het is het een of het ander,of muziek of spelletjes,beide gaat niet.Je kaart is immers al in gebruik.
 
Winamp voor 500 cd's? Zou ik niet doen, kun je IMO beter een apparte partitie/pc voor nemen m.b.v. BPM studio of iets in die richting.

Dan kun je zelf alle muziek naar losless audio rippen, of een lossy formaat zoals ogg vorbis. Heb je (grove schatting) wel een grote schijf van ~250GB nodig bij 500 cd's @ lossless geript.:D
 
Als je de computer als jukebox voor grote hoeveelheden muziek (bv. 500 CDs) wil gebruiken dan moet je eerst al je CDs converteren naar mp3 het liefst op een aparte schijf, dan moet je een soort index maken anders weet je niet meer wat wat is want je krijgt bij het converteren alleen de track nummers track 1,2,3 enz. of je moet elke CD in een apart mapje zetten
met de naam van de artiest of zo, anders zal je elk nummer (track) handmatig moeten in voeren met de titel van elk nummer wat bij grote hoeveelheden tracks bijna niet te doen is (of je moet heel veel geduld hebben) ik zelf heb het wel zo gedaan (2000 tracks)
Je kan je output van je soundcard aansluiten op de input van je versterker bv. de tape ingang.
Winamp laad 2000 mp3 s in 2 seconden.
Het zal de rest van wat je doet met je comp niet veel beinvloeden omdat je muziek op een aparte schijf staat.
(Je gaat toch geen mp3 draaien als je een spel gaat spelen)
Als je het zo doet heb je het kroeg systeem thuis.
 
Dus het is niet mogelijk om 2 schijven apart van elkaar te laten werken in 1 computer ?
Desnoods door een 2e geluidskaart?
Of is dit een domme vraag.

BMP studio ziet er inderdaad erg goed uit als software.
Kan dit ook zonder problemen ongelimiteerd blijven spelen ?

Groetjes Joan
 
Twee schijven is geen probleem muziek draaien en gewoon doorwerken.
Twee geluidskaarten kan wel maar je kan er maar 1 selecteren in windows.
Andere mogelijkheid is een 2e hands goedkoop compje alleen voor je muziek, want geluid afspelen vraagt weinig power.
 
Oke

Dus toch een 2e computer nodig.
Winamp lijkt me de beste oplossing (BMP is mooi maar wel heel erg duur).
Handmatig invoeren vind ik geen probleem, kan ik ook op catogorie meerdere lijsten maken ?
Een goede geluidskaart uiteraard.
Een CD-rom om de bestanden op de 2e computer te zetten.
Een splitter om er boxen (6) achter te zetten.
(Kan dit gewoon achter de geluidskaart?)
Zie ik verder nog wat over het hoofd ?
Dit dus om een prijskaartje eraan te hangen om te kijken of het mogelijk is.

In ieder geval alvast bedankt voor alle reakties !

Groetjes Joan
 
Een 2e computer is niet echt nodig maar is natuurlijk wel veel handiger om dat je dan je werk comp gewoon helemaal kunt blijven gebruiken voor andere zaken tijdens het afspelen van muziek.
Winamp is prima hoor die speelt ook een jaar door als het moet en je kan er ook hele mooie play lijsten meemaken.
Wat die splitter betreft dat weet ik niet misschien dat een ander je daar mee verder kan helpen, ik heb me soundcard rechtstreeks op me hoofd versterker in de woonkamer gezet.
Als je op je hoofdcomp zorgt dat je alles coverteerd en klaarmaakt dan kan je als de muziek klaar voor gebruik is met een netwerkje alles over copieeren naar je tweede comp, maar dat kan natuurlijk ook op een ander manier.

Pentium 2 of amd k6 500 mhz is al zat om muziek af te spelen en zo een oud beestje hoeft niet echt duur te zijn en soundcards zijn ook niet zo duur als je er geen extreme dingen mee wil doen.
 
bedankt AB

Hier kan ik denk ik zeker verder mee.
Bedankt voor het meedenken !

Groetjes Joan
 
Ik zou geen splitter gebruiken, dit doormede dat je waarschijnlijk toch wel een beetje de muziek hard wil kunnen zetten en de computer kan waarschijnlijk hiervoor niet genoeg power leveren aan 6 boxen. Ik zou er gewoon een versterktje tussendoen: Gwoon de stereo out van je computer naar de tulip in van je versterker:thumb:
 
We kunnen achter onze huidige versterker ook geen zes boxen zetten (max. 4)
Bovendien zijn we dus van plan om de gewone installatie aan de kant te zetten.
Maar ik kan me voorstellen dat we wel wat aan power moeten inleveren.

Groetjes Joan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan