AVI met subs omzetten. Oplossing foutmelding of alternatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freakie

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2002
Berichten
26
Met welk ander progje kan ik een avi voorzien van subs en vervolgens omzetten naar een DVD?

Ik gebruikte altijd VirtualDub(Mod) hiervoor, maar wanneer ik dit programma gebruik (frameserver) en het vdr bestandje met TMPGEnc wil openen krijg ik steeds in TMPGEnc "can not open, or unsupported". Volgens mij heb ik de laatste codecs (KLite Codec Pack full 227f) en ook GSpot geeft aan dat de juiste codecs geinstalleerd zijn. Ik heb al bij de instellingen van TMPGEnc (ik heb versie 2.521.58.169 en Xpress 3 versie 3.0.4.24 . uitgeprobeerd) bij VFAPIplug-in de optie DirectShow Multimedia FileReader de Priority op 2 gezet. Wanneer ik de avi in TMPGEnc laad, dan krijg ik geen melding. Volgens mij kan het dus niet aan de avi (heb er een stuk of 5 uitgeprobeerd) of de audio/het geluid liggen.

Echter niets helpt en ik begin na 3 dagen zwoegen en zweten redelijk radeloos te worden.....

Wie weet de oplossing of een alternatief?

Thnx,
Freakie :thumb:
 
Open de avi eens in Virtualdub en kies zowel bij viedo als audio voor Direct Stream Copy en daarna voor opslaan als avi onder file en sla hem op onder een nieuwe naam. Gebruik deze om te laden en voeg de ondertitels er normaal aan toe (zoals je altijd deed).
 
De oplossing!

Via een tip in ander forum is het probleem opgelost.

Wat blijkt, ik heb pas geleden de nodige programma's opnieuw moeten installeren in verband met problemen met de harde schijf. En ja hoor, na installatie van VirtualDub ben ik vergeten de handler te instaleren. Dom, dom, dom en nog eens dom.

Ik wilde jullie de oplossing niet onthouden. Misschien kan hier iemand zijn voordeel me doen.

En iedereen nog bedankt voor de tips.

Grtz,
Freakie
 
Je kunt een plugin in virtualdub zetten.

Subtitler.vdf in de map / directorie PLUGIN.

Nu kan je subtitles van ssa gebruiken. Heb je geen tmpgenc nodig. Zet ondertitels in elke avi file
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan