datum mp3's wijzigt spontaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
696
ik heb een paar dagen geleden windows media player versie 9.0 gedownload en geinstalleeerd. (ik had 7.0) Nu zit ik met het vreemde verschijnsel dat zo nu en dan een rijtje mp3 files de huidige datum krijgt, i.p.v. het tijdstip van downloaden. Ik vind dat erg lastig, omdat je nogal eens een file op datum kunt terugvinden.
MP3's uit 2001 worden nu opeens MP3's uit juli 2004!
Ook wordt er soms 200 tot 400 bytes data toegevoegd.

Alle opties in WMP die te maken hebben met library en contacten met het internet heb ik uitgezet, maar het helpt niet.

Iemand een oplossing, of iemand die dit verschijnsel kan verklaren? Alvast bedankt...
 
Was het vroeger wel OK?

Ik denk dat er een instelling (per ongeluk) gewijzigd is, die ervoor zorgt dat de datum van het laatst afspelen wordt neergezet (lijkt me wel de meest logische verklaring).
 
Geplaatst door H@NsiePanzzzer
Was het vroeger wel OK?

Ik denk dat er een instelling (per ongeluk) gewijzigd is, die ervoor zorgt dat de datum van het laatst afspelen wordt neergezet (lijkt me wel de meest logische verklaring).

Hans bedankt voor je snelle antwoord!
Vroeger was het ZEKER okay! Ik heb dit nog nooit gezien. Tijdstip van het laatst afspelen is helaas niet de oplossing. Ik heb inmiddels 4 mp3's beluisterd, en die hebben de juiste datum behouden, en 2 andere die ik NIET heb beluisterd, hebben weer de aktuele datum gekregen (11 juli 2004)

Gelukkig heb ik het allemaal ook op CD, dus ik kan de originele datums wel terugvinden. Ik heb de file-association maar eens op Sonique player gezet, i.p.v. WMP. Misschien helpt dat....hier word ik een beetje gek van.:) Toch wel erg benieuwd wat dit nu is....
 
Hallo Jimmy,

Ik vermoed dat de zgn. TAG Id-informatie over de mp3 (artiest, titel, albumnaam, releasejaar, etc.), die in de mp3 staat opgeslagen, door WMP 9.0 wordt gewijzigd.
Kijk even of je dit bijwerken van de TAG Id door WMP, kun afzetten bij 'opties' o.i.d.

Groet,
Frank
 
WMP haalt automatisch ontbrekende mediagegevens van internet.
In dat geval wordt het bestand dus gewijzigd en daarmee ook de datum. Dat verklaart ook waarom sommige bestanden een paar honderd bytes groter worden.
Bestanden waar geen gegevens aan ontbreken worden niet bijgewerkt en de datum blijft dan ook onveranderd.

Op het tabblad Mediabibliotheek kun je instellen dat die gegevens niet automatisch opgehaald moeten worden (zie bijlage).

Guus.
 
Laatst bewerkt:
fvds en Guus, zeer bedankt voor jullie hulp!

Plaatje van Guus laat niets aan duidelijkheid te wensen over! Bij mij staat het allemaal in het engels, maar de opties zijn precies hetzelfde. Er staat bij mij nergens iets aangevinkt. Dus bij geen van de 3 opties een kruisje. Toch wijzigen de mp3 files steeds van datum (en van grootte) Ik begrijp er niks van. Voorlopig houd ik het maar even bij de sonique player. Het is mij nu in ieder geval helemaal duidelijk WAT er gebeurt. Weer wat geleerd dus......:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan