Window's media player 9.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Berichten
327
Ik heb een probleem met Window's media speler voor XP 9.0.

Ik zie bij sommige films een raar blokje door het beeld dansen.

Weet iemand wat dat is en hoe ik dat weg kan krijgen?

Bedankt alvast

Rob
 
Ik snap niet wat je precies bedoeld. Kun je misschien wat meer info. geven? Of misschien is het handig om even een screenshot te posten, zodat wij zien wat je bedoeld.
 
Het is een digitaal blokje wat door het beeld blijft dansen en deze filmfragmenten zijn SVCD.mpg.
Met normale .mpg of .avi of andere heb ik geen last, alleen met die SVCD.
Een fragment kan ik niet laten zien want ik weet niet hoe ik een screenshot hier kan plaatsen.
 
Op Printscreen drukken (meestal rechts van F12)

Dan in paint plakken.

Dan opslaan.

bij www.imageshack.us ken je je plaatje gratis online zetten en dan de link hier posten!

Kunnen wij wat beter zien wat er precies aan de hand is! :thumb:
 
:( Sorry maar ik krijg het niet voor elkaar met printscreen ook niet met shift erbij ingedrukt

ook niet met pause in de film en dan met printscreen enz.

Wat ik wel zie dat het dansende blokje weer uit 9 zwarte andere blokjes bestaat en in de meest rechtse bovenaan zit een wit klein blokje, en dat danst langzaam door het beeld heen.
 
Ik heb dat ook bij een film, alleen danst het bij mij niet, maar het staat stil. Mij lukte het wel om een screenshot te maken.

Poekie
 

Bijlagen

  • dansend blokje.jpg
    dansend blokje.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 64
Nee, ik heb t niet weg gekregen. Maar ik heb een vcd van diezelfde film gebrand, en op tv is dat blokje er niet.

Poekie
 
Geplaatst door poekie
Ik heb dat ook bij een film, alleen danst het bij mij niet, maar het staat stil. Mij lukte het wel om een screenshot te maken.

Poekie

Hoe is het jouw gelukt een screenshot te maken van een filmpje?

Ik heb hier namelijk ook een filmpje die ik afspeel in WMP9, maar als ik Printscreen doe en plak in bijv. Paint, zie ik een zwart venster ipv de juiste afbeelding.

Of gebruik jij iets anders?
 
Ik heb al ontdekt dat PowerDVD ook een capture-optie kent. :D
 
Hoe maak je dan een screenshot met mwsnap?

Kan jij mij een verkorte uitleg geven?

ik heb hem al gedownload.
:)
 
Je zet de mediaplayer op pause, opent mwsnap en kiest de gewenste manier om de snapshot te maken; vaste rechthoek, vrije rechthoek, venster, etc. Dan klik je op .........opname en dan kun je selecteren wat je wilt fotograferen. Dit wijst zichzelf. Is de foto gemaakt, dan keer je automatisch terug naar mwsnap en kun je het plaatje opslaan.
Waarschijnlijk ten overvloede: sla op als jpeg en niet als bitmap, als je je plaatjes hier wilt posten. Bitmap is vaak te groot:)

Poekie
 
Ik heb nu ook steeds vaker zo'n blokje in beeld. Ok danst het nu. Wat mij opvalt is dat in sommige spelers het blokje er wel is en in sommige niet. Nu wil ik een film in BSplayer bekijken met ondertiteling, alleen is ook hier dat blokje te zien:( Heeft iemand dit wel eens weggekregen?

Poekie
 
Oplossing voor het probleem

Dames en heren, de antwoord is nabij.

De reden van dat blokje is Elecard(dit is een mpeg2 dinges). Elecard heeft een 21 daags trial and na die tijd komt het blokje in beeld.

Ik zelf heb elecard verwijderd, maar dan heb je natuurlijk wel weer een codec dinges nodig.

Ik ben tot de volgende speler gekomen, die géén blokje meer laat zien. Probeer het zelf en hopelijk ben jij ook van het probleem af :)

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.htm

(Geen dank ;))l:thumb:
 
Dansend blokje

Ik ben er ook uit !!!!:p
Na het instaleren van SP2 ging de pc een beetje raar doen, wat ook een beetje beschreven is hier op deze Helpmij site, die ellende heb ik hier ook gehad.
Tot en met 3x toe heb ik in 3 weken XP overnieuw moeten instaleren en nu ben ik van het dansende blokje af:)
SP2 heb ik eraf gegooid en daar wacht ik nog wel ff mee totdat er diversen Bugs eruit zijn gehaald.:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan