sd-card

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
Vriend van me heeft zijn sd-card uit zijn digcamera geformateerd. Zijn daar nu alle foto's en filmpjes van verdwenen? Of kun je dat nog op de een of andere manier weer terughalen?
 
Hoi,

Kijk effe op www.download dot com en zoek op digital image, waarschijnlijk staat daar ergens een programmatje op die het misschien kan, maar uit mijn ervaring is formatteren van een sd card de uitkomst een lege kaart zonder mogelijkheid om terug te halen.

Groetjes, Dj Viper
 
Easy recovery pro kan vaak data terughalen welke is verwijderd, echter is dit geen freeware en best duur.......
Zeker als je geen garantiue hebt dat het werkt,.
 
Zou dat niet lukken net als bij een harddisk?
Pc-inspector data recovery?

Een geformatteerde harddisk is geen probleem om data terug te vinden.....
Het proberen waard lijkt me.
 
Dan moet die PC wel zo'n gleufje bezitten waar die SD-card in kan, is het niet?
In die PC van mijn vriend zit dat dus niet....:confused:
 
JE Sd-card dient op je pc te zijn aangesloten en gezien te worden als een schijf, dus als je je camera op je pc aan sluit via bv usb en je pc ziet hem als een schijft (bijna altijd zo) dan kan je ook alle data-recovery pakketten gebruiken....
 
Ik heb die sd-card door de Pc-inspector datarecovery gehaald, maar nu had die op die G-schijf meer dan 2000 items gevonden (ik heb hem afgebroken, moest werken/ doe het straks nog een keer). Kan dat? Zijn dat dan allemaal foto's/filmpjes? Het lijkt me sterk, want zoveel foto's heb ik niet gemaakt in een jaar.Zo ja, komen die dan in een map op de PC te staan of op die sd-card?
 
Afhankelijk van de instellingen en het programma komen de bestanden op je hdd of je Sdcard.
2000 bestanden is best wel veel, zeker als je ervan uitgaat dat er onmogelijk 2000 foto's tegelijk op de kaart passen (of je gebruikt een zeer grote card met een heel lage resolutie)

Dus dat zou betekenen dat hij ook dingen terughaald die al een aantal malen zijn overschreven.......
De vraag is dan hoeveel data daar nog van beschikbaar is.

Makkelijkste is gewoon alles restoren bij voorkeur op je HDD en vervolghens op je gemak uitzoeken wat bruikbaar is en wat niet.
 
Ja, da's idd waar, zoveel kan er niet op die sdcard staan.
Ik ga het eens rustig allemaal uitzoeken..
bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan