Super Stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartbh

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Berichten
543
Is het ook mogelijk om het stereo geluid van de mp3's te laten horen over alle (5) boxen?
Dus een soort s-stereo? (zo heet het iig op onze standalone dvd-speler)
 
Zit er niet zo'n soortgelijke functie in de software van je geluidskaart?

groet

Poekie
 
Als jij de 5.1 boxen wil aansluiten op je pc. moet je wel een andere geluidskaart om het sund. effect te krijgen. Het moet dus wel aan de DTS norm voldoen. En over 4 boxen zou je een dualplug moeten hebben.
 
Geplaatst door humpe
Als jij de 5.1 boxen wil aansluiten op je pc. moet je wel een andere geluidskaart om het sund. effect te krijgen. Het moet dus wel aan de DTS norm voldoen. En over 4 boxen zou je een dualplug moeten hebben.

Hoi Humpe

Onder de knop 'systeem' kun je zien dat bartbh een Soundblaster Audigy2 5.1 Digital Sound Card heeft, en dus sowieso 5.1 boxen kan aansluiten. Wat bartbh wil, is een soort virtual surround. Dit kan softwarematig vast & zeker verkregen worden. Het geluid hoeft niet aan de DTS norm te voldoen in dit geval. Een goed voorbeeld van 'super stereo' is Dolby ProLogic II. Werkt ook gewoon op 2-kanaals audio, maar creëert wel 6-kanaals geluid.

Groetjes

Poekie
 
Laatst bewerkt:
Poekie: Dan is dit toch geen probleem.
 
Als hij normaal muziek draait dan krijgt normalen stereo, alleen box 5 doet het dan niet.
 
Heel raar, ik ben alle progjes van Creative eens langs gelopen. Maar bij 1 van die progjes stond niet ingesteld dat er 5.1 boxen waren aangesloten.
Terwijl ik toch zeker weet dat ik dat progje voor een paar maand terug toch goed heb ingesteld, heel raar.
Maar daar heb ik 5.1 boxen aangeklikt ...
and now I'm listening :D
en alle 5 boxen 'rammelen' :D (en de subwoofer natuurlijk)

bedankt voor de moeite iig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan