VHS branden naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Ik wil mijn VHS videobanden overzetten op een DVD en dan afspelen om mijn standalone DVD speler die MPEG-1 en MPEG-2 kan afspelen.

Opnemen doe ik via de pc en kan bij opname kwaliteit kiezen voor:

- VCD, 1152 kbps en 352*288
- SVCD, 2520 kbps en 480*576
- DVD normaal, 4000 kbps en 720 * 576
- DVD standaard, 5000 kbps en 720 * 576
- DVD beter, 7000 kbps en 720 * 576
- DVD beste, 9000 kbps en 720 * 576
- DIVX

Welke moet ik kiezen.

Heb het zelf geprobeerd met VCD, daarna heb ik op mijn harde schijf een mpg bestand. Is dit een MPEG bestand en zo ja wat voor MPEG (MPEG-1 / 2 ?). Hierna heb ik dit met Nero als DATA DVD gebrand, maar krijg de melding dat de DVD niet correct is. Kan mijn DVD speler deze DVD wel afspelen of kan ik alleen MPEG-1 en 2 bestanden van een CD afspelen. Dit werkt namelijk wel. Kortom hoe moet ik die DVD dan met Nero branden en welke instellingen moet ik kiezen.

Groetjes
 
Ik zou kiezen tussen svcd (mpeg1) of een normale dvd ( mpeg 2 )
svcd is een vhs kwaliteit als je een dvd zou rippen en op cd zet.

Probeer het voor je zelf eens uit.

Branden met nero moet je doen met nero burning rom > voor een svcd neem de optie cd > super video cd.
voor een dvd neem de optie dvd > dvd video.
Klik in het linker venster op video-ts sleep dan de bestanden uit het rechter venster naar links onder video-ts.

groetjes speedtouch
 
Als ik dat laatste doe, krijg ik de melding dat het bestand niet goed is, dit is opgeslagen als VCD, kan het dan daaraan liggen ?

Groetjes
 
Is het dan niet zo dat ik de bestanden in een groter formaat opneem dan het origineel (VHS band) is. Was is de resolutie eigenlijk van een VHS band.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan