probleem met omzetten avi naar mpg

Status
Niet open voor verdere reacties.

heitsme

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Berichten
197
ik ben bezig een film omtezetten. ik heb de film (avi)en ondertiteling (srt)apart de bestanden sst en vdr lukt wel maar als ik TMPGnc draai met het programma van virtualdub op de achtergrond krijg ik na enkele min. de melding .... en wordt virtualdub afgestloten wie kent dit ook en hoe los ik het op.
melding is: An out-of-bounds memory access (access violation) occurred in module 'DivX'...
...while decompressing video frame 4932 with "DivX Pro(tm) 5.1.1 Codec" [biCompression=44495658] (VideoSource.cpp:1516).
 
Hoi,

Moet je de twee programmas tegelijk laten draaien, aangezien ik denk dat het een share probleem is meer. Aangezien beide programma's tegelijk divx adresseren en dat wil meestal niet echt lekker.

Groetjes, Dj viper
 
Beide programma's moeten draaien ja omdat virtualdub als frameserver fungeerd voor tmpg tijdens subs onder een film zetten.

@heitsme

Ik heb een idee dat het aangegeven frame "video frame 4932 " even een hik geeft waardoor virtualdub zich verslikt.
je zou eens kunnen kijken met een programma als divfix of divxrepair of er wat te redden valt.

divx repair -> http://divxrepair.sourceforge.net/

divfix -> http://www.divx-digest.com/software/divfix.html
 
dixfix geeft geen problemen weer probeer ik dixv repair pakt ie het probleem wel could not open debug recourse file
crash reaseon: access violation

virtualdub has crashed due to a programm error. please hit save to dump diagnostic info. to a file called crashinfo.txt. in the virtualdub program direcory, and then ok to bring up the normal crash box.

zal hier aan werken anders hoor je het wel weer iniedergeval eerst bedankt
 
wat er nog aan de hand kan zijn is dat je een codec mist.
kijk eens met Gspot welke codes je moet hebben gspot is te vinden via http://www.helpmij.nl/leden/tazman

anders ben ik bang dat je een file hebt met slechte frames die gewoon niet goed meer om te zetten is.
 
heb gspot laten draaien

status: file - file lenght correct
vidoe format- codec not installed ( format XviD, 4CC:xvid gspot was unable to find a suitable codec installed, indicating that this media file not likely playable on this o/s at this time. to be able to play this media file, attempt to locate a suitalbe codec based on the format and 4cc given above. insataal the codec and then test again with gspot after the codec has been installed)
audio format- codec is installed
directShow render- file rendered succesfully; no errors reported.
 
oke een missende codec dus kijk nogmaals eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman daar vindt je onder codec de Xvid codec dowlaod en installeer deze eens.
waarschijnlijk is nu je probleem opgelost.
evt vindt je onder handige zaken ook een versie van virtialdub met mpeg2 ondersteuning.
 
heb de codec geinstaleerd en geeft nu met gspot overal aan dat het geinstaleerd is.
draai nu nog een keer divxrepair om te kijken of er niet nog meer fouten inzitten

trouwens als ik straks met TMPGnc verder ga kan ik dan ook zonder probleem kiezen voor dvd of kan ik beter voor voor video-cd of super videocd gaan wil hem namelijk liever niet op meerder cd hebben en ik heb een dvdbrander

ondertussen is de divxrepair over het probleem heen dus iniedergeval tot zover hartelijk bedankt
 
helaas ik ga de stoppen met het omzetten.
ben ik weer begonnen gaat ie weer een fout aangeven als ik tmpgenc en virtualdub samen draai dit keer gelijk bij de start An out-of-bounds memory access (access violation) occurred in module 'xvid'...
...while decompressing video frame 6 with "XviD MPEG-4 Codec" [biCompression=44495658] (VideoSource.cpp:1516).

met zoveel fouten is het niet leuk meer
 
ben bang dat het file zelf niet erg goed is gemaakt.
 
dat zou inderdaad heel goed kunnen.
helaas volgende keer betr

in ieder geval heel erg bedankt, heb er vast veel aan bij de volgende film


groetjes linda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan