slecht geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Ben bezig met cassetebandjes op comp te zetten, dit gebeurt met nero media player.
Ten eerste kan ik niet meer van line in naar mp 3 omzetten, nero geeft aan dat de trial verlopen is, wat ik vreemd vind, want het is een heel pakket standaard op mijn comp.
Geluids kwaliteit van het op te nemen bandje klinkt beter dan het opgenomen geluid wat op de comp staat.

Kan nu alleen kiezen van line in naar wave en mp4 en nog wat files.
Zelfs als wave klinkt het niet geweldig.
Iemand een idee¿

groeten
marcel
 
Speel het bandje af via een audio editing programma bijv CoolEdit (tegenwoordig Adobe audition) Als het dan op je HD staat dan zijn er met CoolEdit meer filtermogelijkheden om de kwaliteit op te poetsen.
Zelf gebruik ik CoolEdit :thumb: om vinyl om te zetten in MP3.
 
Laatst bewerkt:
In de Nero suite zit ook de Nero wave-editor. Wat je daarmee opneemt klinkt net zo goed als hoe het wordt aangeleverd van het bandje.
Je kunt even kijken in die nero media-player of de opnamames wel gemaakt worden bij 44 khz, 16 bit en in stereo. Zo ja, dan ligt het niet aan nero, maar misschien aan je geluidskaart dat het minder klinkt dan op tape.

groet

Poekie
 
hoi Bernard,

Bedankt voor je antwoord, intussen heb ik iets gevonden bij nero sound trax, wat me al heel wat meer hoop geeft.
Het geluid is nu prima, geen blikkig sound effect meer.
Een of andere instelling van line in naar stereo sound, was de oplossing die ik tot nu toe zocht, hopelijk bij het branden dat niks meer verandert.

groeten
Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan