streaming video bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

artsmak

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Berichten
90
Het lukt mij nooit om fatsoenlijk naar streaming videos te kijken van bijvoorbeeld netwerk of nova. Om de haverklap staat het beeld stil en gaat dan na verloop van tijd weer verder. Dat is het geval bij beide players.
Ik heb XP, ADSL en een van de nieuwste computers . Iets dergelijks moet toch gewoon lukken. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken?

Grts Katja
 
Ben je op dat moment nog andere dingen aan het doen die snelheid wegtrekken? (downloaden bv). Hoe snel is je adsl verbinding? Dit kun je ook testen bij www.speedtest.nl
 
Download
123.3 KByte/sec

Upload
31.0 KByte/sec

Leuk dit speedtest. Ik heb echter geen idee of dit snel of niet is.

Grts Katja
 
Snelheid gaat meestal gepaard met prijs:D Langzaam is het niet hoor. Maar het lijkt me als je tegelijk nog andere internet dingen doet dat hij inderdaad iets gaat haperen.

Je zou reacties van anderen af kunnen wachten die een soortgelijke snelheid hebben. Kijken of hun er ook last van hebben.
 
bedankt voor de reactie
Als ik een streaming video bekijk, doe ik niets anders op het internet. Andere programma's sluit ik af. Ik heb ook geen spyware (althans volgens Ad aware)
Daarom vinnd ik het zo raar

grts katja
 
Geplaatst door artsmak
bedankt voor de reactie
Als ik een streaming video bekijk, doe ik niets anders op het internet. Andere programma's sluit ik af. Ik heb ook geen spyware (althans volgens Ad aware)
Daarom vinnd ik het zo raar

grts katja

Ad Aware vindt niet alles, probeer ook eens Spybot en plaats vooral een Hijack-log (experts kijken ernaar). Voor Hijack-log plaatsen klik hier en volg de instructies goed op!
 
Ik heb een hele lange tijd de zelfde snelheid gehad en met deze snelheid mag het in principe geen probleem zijn om streaming video te bekijken, wat wel van grote invloed kan zijn is het tijdstip waarop je kijkt, als je bijvoorbeeld tegen 9-10 's avonds kijkt dan heb je kan de de site iets te zwaar belast is waardoor de ontvangst vertraging oploopt, dit kun je met mediaplayer 9 zien links onderin.
verder is het ook mogelijk dat je te weinig intern geheugen vrij hebt.
 
Het fenomeen dat je video even stopt en dan weer verder gaat betekent dat de player niet genoeg data heeft opgeslagen in de buffer. Dit kun je verhelpen d.m.v. voordat je het bestand gaat bekijken, de player op pause zetten, hierdoor blijft de player gegevens ontvangen. Hierdoor zal de film waarschijnlijk wat soeperler lopen.
 
Al het bovenstaande heb ik gedaan. Ik heb het idee dat Real player het nu veel beter doet.
Windows media player (laatste versie) hapert om de halve minuut. dat is zeer irritant. Ligt dat misschien aan de nOrton Firewall? wie heeft er nog tips

grts katja
 
als jij norton toestemming hebt gegeven, moet dat geen probleem zijn.
je zou norton ff kunnen uitschakelen en kijke hoe het dan werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan