XP-Netwerk >> eenrichtingsverkeer ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zleek

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Berichten
308
Hi,

Wij hebben hier thuis altijd een netwerk gehad tussen twee pc's, zodat mijn huisgenoot en ik bestanden kunnen uitwisselen. Nu heb ik laatst mijn harde schijf geformateerd en XP opnieuw geinstalleerd.
Nu krijgen we het niet meer voor elkaar een goed netwerk te maken.
Allebei kunnen we het internet op (ADSL, via hub en router), hebben we onze firewalls uitstaan (ik zonealarm hij tiny) en ook de XP-firewall staat uit. Verder hebben we allebei verschillende mappen gedeeld.
Toch krijgen we elkaars pc niet te zijn bij netwerkverbindingen, maar wanneer ik zijn pc zoek wordt deze wel gevonden en kan ik ook bestanden kopieren. M'n huisgenoot echter kan ook mijn pc vinden dmv zoeken maar kan vervolgens mijn gedeelde mappen niet zien omdat ie geen "toestemming" zou hebben.

Wie weet hoe we dit op kunnen lossen. Het heeft dus ooit wel gewerkt!

Tnx,

Leek
 
Al geprobeerd om thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk te installeren?
En een diskette aangemaakt
 
al verscheidene keren. Geen effect. Wat s het voordeel van de diskette?
 
Kun je het netwerk mee configureren met deze diskette, op de andere pc.
Heb je wel de zelfde werkgroep
 
bestanden en printers delen staat aan ja, ook een paar mappen zijn gedeeld. Dit geldt voor beide computers
 
Ook al zoeken gedaan naar computers in Mijn netwerklocaties en dan zoeken naar computers in werkgroepen?
 
ja, dat heb ik ook in mijn eerste bericht gezegd: het rare is dus dat we elkaars pc wel vinden als we ernaar zoeken, maar deze niet bij netwerklocaties staat. Heel soms kan ik opeens bij zijn bestanden, maar meestal krijg een foutmelding dat ik geen toestemming heb om op zijn pc te komen. Hij kan nooit op mijn pc komen...
 
ik weet niet wat ik nu gedaan heb, maar heb iets geinstalleerd bij netwerkeigenschappen waardoor ik nu dit schermpje krijg als ik afsluit:


afsluit.JPG



Hoe krijg ik dit weer weg? XP is echt K*T qua netwerken, ze zeggen dat alles zo makkelijk is maar die dingen werken gewoon zonder reden niet...
 
ok dat laatste is me gelukt... nu die netwerk verbinding nog
 
Heeft de huisgenoot ook xp op zijn computer.
Zo nee dan netwerkdiskette maken op de xp machine.
Zo ja dan beide ip adressen eens bekijken, deze moeten bij elkaar in de buurt liggen.
Werkgroep zelfde naam is niet nodig wel makkelijk.
Beide xp probeer dan beide eens via het gast acount te werken.
als je de ip adressen weet ping dan eens naar elkaar.
Je praat over een hub en een router.
Vertel eens welke hub en welke router. ook type graag.
 
toestemming

Bij Delen en beveiliging, ook aanvinken dat netwerkgebruikers je bestanden mogen wijzigen.
 
We kunnen elkaar wel zien via zoeken, dus pingen zal ook wel gaan neem ik aan.
De ip adressen liggen bij elkaar, het laatste getal scheelt 4 van elkaar.
We hebben allebei XP, dezelfde werkgroep aangemaakt. Op beide pc's zijn de gast-account ingeschakeld.

Ik zou echt niet meer weten waar het aan kan liggen...
 
wil je de interne ip adressen hier eens neerzetten.
Vertel eens welke router en type en welke hub.
 
Mijn ip is: 82.210.87.138 die van mijn huisgenoot .142

De hub is van UNEX op de router staat verder geen merk. Kregen we bij de aansluiting. Lang geleden :) Ik ben nu weg, morgen kan ik weer reageren. tot nog toe iig bedankt...
 
heb je dit al geprobeerd :

start - uitvoeren

en dan

\\82.210.87.138

intypen

<druk enter>

krijg je een inlog scherm,
dan user en password intypen

en dan zie je de shared mappen.
 
Sorry, was een tijdje weg. Maar helaas, hij kan ook op de \\ manier de computers niet vinden. Ook als de firewall uit staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan