Kwaliteit MP3 verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

NvW

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Berichten
64
Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een aantal MP3's met een bitrate van 192 kbps en 44 Khz.
Het geluid van deze MP3's is slecht.
Het lijkt er op dat deze MP3's overmoduleren, d.w.z. dat het lijkt of deze bestanden te hard zijn opgenomen. Bij het afspelen lijkt het volume veel te hoog te staan.

Ik ben op zoek naar een programma die dit probleem op kan heffen.

Als je een tip hebt, heel graag!

Alvast bedankt voor je tips!

M.v.g.

Niels.
 
Niels,
Je kunt hier het programma CoolEdit Pro (oude naam) of Adobe audition voor gebruiken. CoolEdit Pro is overgenomen door Adobe. In dit programma zitten genoeg tools om geluidskwaliteit te verbeteren.
 
Probeer eens een MP3gain te downloaden deze zet het volume op gelijk hoogte zal ik maar zeggen.

Groetjes en succes
 
MP3 Gain lost het probleem op!

Bedankt voor jullie tip over MP3 Gain!!
Probleem opgelost!

Perfect!

Mijn dank!

Niels.
 
Nog een leuk programma en gratis is om Audacity te gebruiken, effe intoetsen bij Google en ophalen!
Ik gebruik dit programma om streaming audio die op gehaald is via Stationripper...te editten. (knippen, fade in en out, effect) en zet ze over naar een Wav en dan weer opnieuw naar een MP3 met Dbpower (amp) converter. Als laatste doe ik ze nog eens bewerken met MP3Gain......
 
Geplaatst door crazyheels
en zet ze over naar een Wav en dan weer opnieuw naar een MP3 met Dbpower (amp) converter.

Dit is voor mij de reden dat ik nooit losse mp3's download. Voor losse muziek nummers beperk ik me tot de kwaliteits extenties ;)
 
Ach....mijn werkwijze is nogal bewerkelijk maar ik vind het ook leuk om te doen.....het kan makkelijker en misschien ook wel beter en handiger maar het is een hobby
 
Hallo,

Ik ben nieuw hier en tot mijn grote schaamte moet ik zeggen dat ik heel weinig van computers ken. Ik hoop dat jullie willen helpen, want als ik op internet ga zoeken is de uitleg mij al veel te technisch.

Ik ben vorige week naar een musical geweest en heb die opgenomen als MP3. Echter, het geluid is niet perfect. Nu zou ik het dus willen verbeteren. In de luide of hoge passages klinkt het nogal onduidelijk, een beetje als ruis. Weten jullie hoe ik dit kan verwijderen/verbeteren?

Ook zou ik het geheel (nu gaat het om 2 mp3's van elk een 70tal minuten) willen opdelen in de verschillende songs, maar dan wel zo dat als ik een cd maak, het wel als een geheel afspeelt en dat er dus geen onderbrekingen hoorbaar zijn tussen twee songs.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Dat wordt moeilijk Koen. Er zijn wel mp3 cutters (gratis) maar dan hoor je misschien wel een kleine pauze en dat wil je niet.
Het geluid verbeteren lijkt me onmogelijk als je dat van uit een zaal hebt opgenomen. Wees tevreden met wat je hebt!
Ik heb twee speakertje MET een basbox. Enorme geluidsverbetering (logitech)
 
Hallo Koentjeuh,

Los van dat het nu een nieuw toppic is even iets over je vraag.
Download de in deze topic genoemde (gratis) programma Audacity en installeer deze.
http://audacity.sourceforge.net/?lang=nl
Hierin kun je je MP3 openen en in stukken knippen. (Zou ze dan wel opslaan als wav.)
Programma heeft ook de mogelijkheid om ruis (of ander geluiden) te verwijderen.
http://theaudacitytopodcast.com/tap...m_medium=wiki&utm_campaign=audacity_tutorials
Verwacht geen wonderen. Een slecht opname blijft een ramp.
Wavjes vervolgens branden als audioCD zonder pauzes. (Afhangkelijk van je branprogramma hoe)
 
Laatst bewerkt:
Topic is oorspronkelijk van 2004, het laatste bericht was van 2009. Oude topics mogen met rust gelaten worden, deze zijn niet actueel meer. Graag even naar de datum kijken een volgende keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan