TV opnemen...wel beeld geen geluid:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim Viper

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
40
Hey Hallo,

Ik heb laatst een TV kaart gekocht (PCTV /PRO).
maar als ik een stukje van een serie wil opnemen en ik stop de opname... en ik bekijk hem... dan heb ik wel beeld maar geen geluid hoe kan dit??

alvast bedankt
Tim
 
Hier heb ik ook vaak mee zitten tobben, allereerst: controleer of je tv- kaart verbonden is met je geluidskaart. Dan dien je de bron van het geluid te selecteren, welke dat is: ik heb geen idee, maar naar een paar keer proberen had ik de juiste.

Groeten,

Bas
 
uhm, hoe zie ik dat dan allemaal?? hoe moet ik me tv kaart dan aansluiten op me geluidskaart?? dat hoeft toch niet?

Tim
 
Geplaatst door Tim Viper
uhm, hoe zie ik dat dan allemaal?? hoe moet ik me tv kaart dan aansluiten op me geluidskaart?? dat hoeft toch niet?


denk het wel, koop en klein zwart snoertje die via je tv kaart, naar je geluidskaart gaat

Tim
:thumb:
 
Zonder dat had ik in ieder geval geen geluid. Maar als jij dat wel hebt, zou ik in ieder geval even kijken of je de geluidsbron kan veranderen in de opties.

Je kan je tv kaart aansluiten op je geluidskaart, dmv zo'n dun draadje die je misschien ook wel hebt van je geluidskaart naar je cd/ dvd speler. Op het midden van je tv kaart zit een aansluiting waarmee je deze met je geluidskaart kan verbinden.
 
oh jah die heb ik jah! ik wist alleen niet wat ik der mee moest doen haha. maar ik heb een creative geluidskaart he en daar zitten meerdere ingangen in enzo...en me seround setje zet der ook aan vast...maar waar moet ik dat snoertje nou in doe ndan?

Tim
 
Ik had hem op Aux in volgens mij....
 
uhm ik heb een grote kabel van mijn bas box (weet je wel waar al die kabels in zitten,) naar me TV-kaart...maar nu heb ik wel geluid maar als ik heb opgenomen en wil kijken dan heb ik weer geen geluid:S wat is dit toch???

Tim
thanks voor jullie snelle hulp trouwens
 
Gek zeg wat is dat toch met die tv kaarten, heb een usb tv kaart heb het zelfde probleem, hoor dus geen geluid als ik iets heb opgenomen, ben er al uren en dagen mee bezig geweest nog steets niet opgelost:(
 
Laatst bewerkt:
uhm jah ik dus ook :( en ik heb dat ding juist gekocht om me favo tv serie's op me pc te zetten. maar jah hopen dat we een oplossing vinden...

Tim
 
mensen ons probleem is dus...bij het opnemen van tv (met een tv kaart) hebben we wel beeld maar geen geluid. maar bij gewoon tv kijken via de kaart hebbe we wel geluid hoe kan dit toch?? is der iemand die dit weet? :confused:
 
Hebben jullie die verschillende geluidsbronnen nu geprobeerd? Ik moest een tijdje zoeken naar de juiste combinatie van "sound" en "record" (dit zijn niet de juiste opties, maar ik weet dat deze onder elkaar ergens in het instellingen menu zitten) Ik heb dit programma niet meer vandaar de misschien onduidelijke aanwijzing. Ook moet je dan even checken of deze niet op dempen staan in je audio settings van windows. Dit was bij mij in ieder geval de juiste oplossing.
 
uhm jah dat zal het ook wel wezen maar ik heb ze allemaal geprobeerd maar geen werkt hoor ik kan kiezen uit deze ,MIDI Synth , wat men hoort, S/PDIF-ingang, cd digitaal, analoge mix (line,cd,aux,tad,pc), microfoon of wave out mix. deze ken ik kiezen en bij input heb ik aux gedaan wand daar zitten die kabels in. dus welkde moet ik dan kiezen???
 
uhm ik heb het nog steeds niet opgelost hoor helaas, ben al dage bezig,

ik moest ff een berichie plaatsen ofzo dus bij deze,
ik hoop echt dat iemand me ff verder kan helpen,

Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan