SVCD Probleem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
288
Hallo,
Ik heb een SVCD film maar ik wil er een ondertiteling bij doen. Afspelen lukt goed in Media Player, maar met Tmpgencoder encoderen lukt niet. Hij geeft de error dat hij unsupported is. Branden met Nero lukt ook niet (zonder ondertiteling). Daarbij staat er gewoon dat de burn process failed is. VirtualDub werkt ook niet (can't find video frames). Kan iemand mij helpen?
Bedankt,
Philip
 
Wat voor mappen of bestanden heb je (geef de extensies even door).
 
Ik heb een hele hoop bestanden, (r00 tm r30 ofzo), waarbij ik de .bin en .cue bestanden die daarin zitten eruit heb gehaald. Dit lukte allemaal goed. Nu had ik een .bin en een .cue bestand. Ik heb het .cue bestand geopend met IsoBuster en toen Track 2 eruit gehaald als 'Treat as video only'. Track 2 omdat hij het grootste was (616 mb) en het me dus het meest logische leek. In de .bin zat ook nog een complete SVCD (.iso), dus met alle directories (EXT, MPEG2, SEGMENT en SVCD).
 
Open de bin in Isobuster. Klik in het linkergedeelte op de plusjes zodat de MPEG2 map opent. Rechts zie je dan een AVSEQ01.MPG staan. Klik hier met je rechter muisknop op en extract hem. Sla hem op en wacht tot isobuster klaar is.

Open virtualdub en ga naar het bestand dat je zojuist hebt opgeslagen met isobuster. Virtualdub converteert dan het mpeg bestand. Als dat klaar is kies je voor File/Start Frameserver. Sla het bestand op (vdr) en laat virtualdub zo staan. Laadt het vdr bestand in TMPGEnc en het zou goed moeten gaan.

Eventueel kan je in virtualdub een ondertitel toevoegen (ssa formaat).
 
Extracten daarvan lukt niet... ? De sectoren kunnen niet worden gelezen. Als ik naar sector view ga krijg ik dit te zien:
Device reported Error code : 05/64/01
Hoe moet het me dan lukken?
 
Ik heb iets op een duitse site gevonden, na Google Vertaling:

definitely the result of a copy protection, which manipulates the PVD (primary volumes descriptor) that CD and brought with it the copying program to it, "garbage" to ribs.

there helps only again ribs for it suitable tools which is quite not permitted however after valid

Quotation:
that go around from copy protection measures... blabla

plextor burner owners are in this fall finely raus, since the enclosed cannot be impressed "plextools" from such "schabernack" the software producer, and concomitantly no purposeful out-lever the copy protection represent.


Kan ik hier wat aan doen?
 
Er zit dus iets fout in je bestand.

Heb je de rxx bestanden wel goed uitgepakt, meestal zijn het rar bestanden en moet je beginnen met het laagste nummer. De rest doet ie dan vanzelf.
 
Als ik het extract als 'raw' lukt het wel... Maar dan speelt Media Player het niet af.

EDIT: Heb nu een track eruit gehaald als .bin. Als ik die track open krijg ik die foutmelding weer van de PVD die unreadable is.
 
Laatst bewerkt:
Maar als ik het als Filter only mpg ofzo doe dan speelt ie wel af in Media Player! Maar encoderen lukt nog steeds niet in TMPGEncoder.
 
Het is me uiteindelijk gelukt om het te kunnen branden, helaas wel zonder ondertiteling (door de image gewoon te branden in Nero). Virtualdub lukt ook niet. Het werkt allemaal goed op de dvd-speler dus ik heb geen problemen. Het is volgens mij niet mogelijk om het eruit te halen omdat men een beveiliging erop heeft gezet die niet te omzeilen is (lijkt mij). Bedankt voor alle hulp!
 
Een image zou op zich met isobuster moeten kunnen. Probeer eens een andere keuze bij extracten (bijvoorbeeld converteren naar bruikbare data. Als dat lukt en je kan er met virtualsdub mee overweg, dan kan je ondertiteling toevoegen.
 
Heb alles al geprobeerd, lukt niet. Zit beveiliging op. Maar het maakt niet uit, zonder ondertiteling is ook goed. Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan