Adobe wil niet meer opstarten.. image ready wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wacco74

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
45
Hoi hoi,

Nou geen idee dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Kep namelijk al erg veel geprobeert dus dit is me laatste actie before the big format :(

photoshop werkt niet meer..hij begint wel gewoon te laden tot aan initialising color (nog iets) en dan is tie ineens weg.. denk zelf dat het niet zoveel met kleuren te maken heeft though... hij is gewoon klaar met volledig laden en ipv gewoon wachten op mijn commando´s :D vluchtie gewoon weg..

Kep alles geprobeert.. uninstall en opnieuw installeren, hele computer opgeschoont, systemrestore gedaan.. alles wat er mee te maken kan hebben bekeken, maar echt geen idee..rare is dat image ready welwerkt ..de jump maken naar photoshop zeggtie dattie niet reageert, maar hij is dan ook al gewoon weg.. tis heel vaag.. hij start op en als tie er zou moeten zijn weg.. Taak beheer geeft heel snel aan .. reageert niet.
maar echt fractie van een seconde.. ow ja verder (heb ik wel getest) werkt alles prima..

jullie nog een idee hoe ik dit kan aanpakken ?
:p
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop alsof er een kleur profiel corrupt is.
Heb je na het uninstallen ook de adobe photoshop map weg gegooit?
Zoniet zou je dat eerst nog even kunnen proberen alvorens opnieuw te installeren.

Daarnaast staan waarschijnlijk op deze locatie >

C:\Program Files\Common Files\Adobe\Color\Profiles

ook nog kleur profielen, die misschien niet vervangen worden tijdens een nieuwe install. Je zou deze even tijdelijk naar een andere locatie kunnen verplaatsen ( let op niet weg gooien ) zodat je zeker weet dat ze opnieuw aangemaakt worden tijdens een verse installatie.

Ook staan er nog kleur profiel in je systeem map van windows, al hoewel ik verwacht dat deze met printen te maken hebben aangezien ze in een spool map staan. :confused:

C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color

Ook deze zou je tijdelijk even ergens anders kunnen parkeren ( ook niet weggooien maar verplaatsen zodat je ze altijd nog terug kan plaatsen )
 
:) hey hoi bedankt voor je advies.

Vond het een erg goede tip en even had ik weer hoop,:thumb: Kep het natuurlijk gelijk dratisch aangepakt en ook alles in me registry wat te maken had met photoshop eruit gegooid, mappen weg, colormap verplaatst en toen opnieuw geinstalleerd...

maar je raad het al.. :rolleyes:
Same result..

:( Nog andere tips ?

anyone.....
 
:confused: mmmh das jammer, je hebt toevallig ook recentelijk geen andere software geinstalleerd die iets met kleur profielen te maken hebben?

Of anders eens zoeken naar *.icm bestanden of er ergens anders nog kleur profielen zweven.

Verplaats anders ook eens deze *.csf bestanden > C:\Program Files\Common Files\Adobe\Color\Settings
:confused: aangezien het toch iets met kleureninstellingen te maken heeft.

Krijg je eigelijk een color wizard nadat je geinstalleerd hebt en de 1e keer photoshop opstart?

Meer kan ik eigelijk ook niet verzinnen :confused:
 
hmm ja die miste ik ook al die colorwizzard..dus toch kleuren dan.. :eek: :eek:

ikga het weer proberen, morgen volgende reply :)
bedankt weer in ieder geval...

ga even 3 gig aan kleuren renamen ;)
pff fomat c is denk ik sneller.. nou ja je hoor het nog ..

groetjes!


in gevaarlijk stadium verkerende wacco!! :evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan