Hoe foto's op gewenste volgorde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Berichten
1.041
Ik heb van 2 digitale camera's vakantiefoto's,nu wil ik die in mijn eigen gewenste volgorde in een map plaatsen zonder ze allemaal te hoeven te hernoemen.
Is hier een progje voor?

Groetjes van Leo.
 
Irfanview kan ze hernoemen maar doet dat in de volgorde waarin ze staan, dat doet trouwens elk programma zover ik weet.
 
Geplaatst door Tiborv
Irfanview kan ze hernoemen maar doet dat in de volgorde waarin ze staan, dat doet trouwens elk programma zover ik weet.

Jammer,ik zoek juist iets dat waarmee ik de foto's van mijn vrouw haar camera,en die van mij achterelkaar kan zetten in een map.

Maar toch bedankt voor je reactie Tiborv.
 
Geplaatst door LEONEHONDA
Jammer,ik zoek juist iets dat waarmee ik de foto's van mijn vrouw haar camera,en die van mij achterelkaar kan zetten in een map.
Dat kan heel goed met IrfanView.
Je kunt namelijk aangeven waar je met hernoemen wilt beginnen.
Je laat dus gewoon de tweede serie beginnen waar de eerste ophoudt.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
Dat kan heel goed met IrfanView.
Je kunt namelijk aangeven waar je met hernoemen wilt beginnen.
Je laat dus gewoon de tweede serie beginnen waar de eerste ophoudt.

Guus.

Nee Tiborv had gelijk.Ik wil dus niet 1 serie NA de andere zetten,ik wil ze willekeurig in EEN door mij gekozen volgorde plaatsen.
Nu heb ik al gezien dat als je 'n foto hebt die heet HPIM001.jpg en je wilt er een foto tussen plaatsen van een andere camera met een andere SD_kaart dus,dan kan je deze hernoemen handmatig naar bijvoorbeeld HPIM001a.jpg en dan staat die foto er netjes tussen.Alleen is dit een hoop handwerk,en hiervoor hoopte ik een makkelijkere oplossing voor te vinden.
 
Geplaatst door LEONEHONDA


Nee Tiborv had gelijk.Ik wil dus niet 1 serie NA de andere zetten,ik wil ze willekeurig in EEN door mij gekozen volgorde plaatsen.
Nu heb ik al gezien dat als je 'n foto hebt die heet HPIM001.jpg en je wilt er een foto tussen plaatsen van een andere camera met een andere SD_kaart dus,dan kan je deze hernoemen handmatig naar bijvoorbeeld HPIM001a.jpg en dan staat die foto er netjes tussen.Alleen is dit een hoop handwerk,en hiervoor hoopte ik een makkelijkere oplossing voor te vinden.
Dit is een antwoordje op een wel heel oud draadje, maar misschien kan iemand er zijn voordeel nog mee doen.
Voor de vakantie zetten wij de datum en tijd van de fototoestellen altijd gelijk. Na de vakantie alles in 1 grote directory en de filenaam renamen naar de exif date en time, Dit is de datum en tijd van het maken van de foto.
Dat renamen heb ik pas gevonden in Arles Image Web Page Creator, de nieuwste probeer versie maar misschien kan IrfanView het ook wel.
Na het renamen kan alles prima op volgorde weergegeven worden in ieder programma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan