frame's

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeze

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Berichten
178
hallo

Ik probeer een website op te zetten voor onze vereniging.Ben al vaak opnieuw begonnen maar zet door. Nu heb ik 10 pagina's met een frame (vaandel)gemaakt waarvan de linker kant kleine afbeeldingen bevat waar de links op moeten komen. Ik heb op iedere pagina dezelfde linker als bovenkant gemaakt. Als ik nu het voorbeeld bekijk dan geeft hij de linker en boven kant van het frame dubbel aan Kan ik dat ergens goed zetten of?
Sorry ben niet zo slim met pc maar dit is een uitdaging om aan te beginnen :)
 
Als je een frame maakt en dan ook nog een linker en boven kant op iedere pagina, dan is het logisch dat het dubbel te zien is want je maakt het ook dubbel
 
Geplaatst door hanna
Als je een frame maakt en dan ook nog een linker en boven kant op iedere pagina, dan is het logisch dat het dubbel te zien is want je maakt het ook dubbel

ja sorry is mijn eerste site en helaas weet ik er niet al te veel van heb wel het nodige gelezen al maar kan niet vinden hoe ik dit in moet stellen En als ik de linker en boven kant weg haal dan laat hij zien "kan de pagina niet vinden"

groetjes van keeze :)
 
Geplaatst door keeze


ja sorry is mijn eerste site en helaas weet ik er niet al te veel van heb wel het nodige gelezen al maar kan niet vinden hoe ik dit in moet stellen En als ik de linker en boven kant weg haal dan laat hij zien "kan de pagina niet vinden"

groetjes van keeze :)

Op zich kan je een frame ook echt als een raamwerk zien.
In elk deel "hang" je een webpagina. daardoor hoef je maar 1 frame te maken, met 1 menu (die jij in het linker deel van je frame hebt zoals ik begrijp uit je verhaal) en daarop staan de links naar de pagina's die in het rechter deel van het frame worden getoond. Daardoor hoef je niet elke pagina van het menu te voorzien en dus zeker niet van een frame.

Ik stop een zip file bij dit bericht met een voorbeeld site met een frame.
Hopelijk heb je er wat aan.
Succes,
Olav
 

Bijlagen

  • frames.zip
    3,5 KB · Weergaven: 22
Werk anders eerst alleen met frameloze, statische webpagina's om wat gevoel te krijgen voor html en hoe het werkt. Frames zijn echter compleet achterhaalt; probeer te denken in vaste en variabele onderdelen van de site en hoe dit in elke pagina verwerkt moet worden.

Vaste onderdelen zijn bijvoorbeeld een menu. Met statische pagina's komt de code van het menu op elke html pagina voor en is de inhoud van de pagina het variabele deel met dus een andere code dan op de andere pagina's.

Dit zal wat onduidelijk klinken, dus analyseer pagina's van sites die je interessant vind en vergelijk dit met de site die je wilt maken. Beter goed gejat, dan slecht verzonnen.

http://www.webmeesteres.nl/

Download voorbeelden van sites (templates) en bekijk de structuur en code:

http://www.adesdesign.net/php/free_templates.php
 
Hoi allemaal

Sorry voor het trage tegenbericht.

Ik heb het probleem wel al opgelost .Dank voor jullie hulp.

hopelijk mag ik alsnog eens terug komen als nodig is

Groetjes en fijn weekend allemaal:D
 
Hoe heb je jouw probleem dan opgelost. De oplossing kan misschien andere helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan