skvcd brandende vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hoi,

Ik ben een leek op het gebied van divx, xvid,skvcd en noem maar op. Ik wil hier wat vertrouwder mee raken.

Ik heb echt ontzettend veel gelezen op diverse welbekende sites als wintips,nanninga, newbies etc...maar kom er toch niet uit.

Ik heb een film in skvcd formaat, hij is 95 minuten lang 709mb en de nl ondertiteling en geluid zitten er al op als ik preview.
Kan ik dan veilig aannemen dat ik dus niets meer mbt geluid en ondertitels hoef te doen? Wanneer moet je een menu maken?

Klopt het dat ik hem niet zo kan branden in Nero, soms krijg ik het idee dat dit kan en dan weer niet.
Als ik hem moet omzetten in een mpeg file welke type heb ik dan nodig als ik er een dvd van wil maken?

Kan je alleen op dvd branden ik dacht nl dat het voordeel van skvcd was dat je langere bestanden op cdrom kwijt zou kunnen, het voordeel ontgaat me een beetje als dit alleen op dvd kan want daar past al 4,7 gb op.

Eigenlijk zou een stap voor stap verhaal prettig zijn, ik kom alleen uitleg tegen waar men soms over skvcd praat en dan ineens het heeft over branden zonder dat duidlijk wordt of ik nog iets moet converteren etc...

Een boel vragen, wie helpt mij op weg?

De vraag hier is kortgezegd: Hoe en met wat kan ik deze lange skvcd op dvd branden?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes
Henny
 
Laatst bewerkt:
Met TMPGenc brand ik +/- 4 uur aan VCD op 1 CD-ROM. Is heel wat voordeliger dan het gebruik van DVD's.
 
Hey Lucky Fred

Bedankt voor je reaktie.

Ik heb begrepen dat de kwaliteit van vcd en svcd te wensen over laat. Wat is jouw ervaring?

Als je spreekt over een vcd is het dan een avi bestand? In welk formaat moet je die dan eerst omzetten voordat je hem op cd kan branden?

Greetz
H