skvcd brandende vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hoi,

Ik ben een leek op het gebied van divx, xvid,skvcd en noem maar op. Ik wil hier wat vertrouwder mee raken.

Ik heb echt ontzettend veel gelezen op diverse welbekende sites als wintips,nanninga, newbies etc...maar kom er toch niet uit.

Ik heb een film in skvcd formaat, hij is 95 minuten lang 709mb en de nl ondertiteling en geluid zitten er al op als ik preview.
Kan ik dan veilig aannemen dat ik dus niets meer mbt geluid en ondertitels hoef te doen? Wanneer moet je een menu maken?

Klopt het dat ik hem niet zo kan branden in Nero, soms krijg ik het idee dat dit kan en dan weer niet.
Als ik hem moet omzetten in een mpeg file welke type heb ik dan nodig als ik er een dvd van wil maken?

Kan je alleen op dvd branden ik dacht nl dat het voordeel van skvcd was dat je langere bestanden op cdrom kwijt zou kunnen, het voordeel ontgaat me een beetje als dit alleen op dvd kan want daar past al 4,7 gb op.

Eigenlijk zou een stap voor stap verhaal prettig zijn, ik kom alleen uitleg tegen waar men soms over skvcd praat en dan ineens het heeft over branden zonder dat duidlijk wordt of ik nog iets moet converteren etc...

Een boel vragen, wie helpt mij op weg?

De vraag hier is kortgezegd: Hoe en met wat kan ik deze lange skvcd op dvd branden?

Alvast bedankt voor jullie tijd.

Groetjes
Henny
 
Laatst bewerkt:
Met TMPGenc brand ik +/- 4 uur aan VCD op 1 CD-ROM. Is heel wat voordeliger dan het gebruik van DVD's.
 
Hey Lucky Fred

Bedankt voor je reaktie.

Ik heb begrepen dat de kwaliteit van vcd en svcd te wensen over laat. Wat is jouw ervaring?

Als je spreekt over een vcd is het dan een avi bestand? In welk formaat moet je die dan eerst omzetten voordat je hem op cd kan branden?

Greetz
H
 
In MPeg1.Ik moet zeggen, dat als ik de CD-ROM in mijn DVD-speler afspeel is de kwaliteit voor mij goed genoeg. Net of ik gewoon naar TV zit te kijken. Het kan natuurlijk misschien verschillen per DVD-speler en TV, maar ik vind het goed genoeg.

Met TMPGenc heb je dan natuurlijk wel een goede template nodig die de film het in een formaat omzet dat die op een CD-ROM past. Den standaard templates zijn nl voor films tot 70min.

Wil je een voor langere films kun je hem wel krijgen.

Dit is een site waar je wel informatie hebt over het maken van VCD, SVCD en DVD.
 
Laatst bewerkt:
Bij kvcd net heb ik al zo'n template vandaan gehaald.
De site die je gaf ken ik idd.

Ik ga jouw suggestie uit proberen.

De skvcdfilm met tmpgenc omzetten naar MPEG1 en dan branden op een cd-r van 700mb.
In Nero kies ik dan de vcd.

Heb ik dit zo goed begrepen ?

Greetz
H

PS.
Ik heb toch nog een andere tut gevonden die ben ik nu ook aan t uitpluizen.
 
tmpgenc zegt dat ik dan maar 70 minuten kwijt kan.
Mijne is 95minuten en 709MB.
Hoe krijg jij 4 uur voor elkaar?
 
Ik heb een template aangepast, waardoor ik er meer op kwijt kan.

Kopieer onderstaande template in de template directory van TMPGenc.

Nou moet je meer op de CD kwijt kunnen.

Gr. Fred
 

Bijlagen

  • vcd-pal-352x288.zip
    1,4 KB · Weergaven: 26
even wat misverstanden weghalen ;)

er wordt in dit topic gesproken over vcd , svcd , kvcd en avi.

Een vcd ofwel een Video-cd is een mpeg1 file
Een Svcd ofwel een Super Video-cd is een mpeg2 file

Een Kvcd of Ksvcd is of een mpeg1 of 2 file dit wordt eigenlijk gezien als een Kleine vcd doordat er in de kvcd template wat zaken zijn aangepast tav bitrate enz kun je dus meer film materiaal kwijt op 1 cd.

Een avi file heeft niks met mpeg 1 of 2 te maken maar is een film file wat in een hoop gevallen gecompressed is met of de divx codec of een xvid codec.
Je kunt van je avi file wel een vcd , svcd of kvcd (ksvcd ) maken met tmpgencoder mits te je de juiste template gebruikt.

Ga je werken met kvcd of kscvd zorg er dan voor als je met nero brand dat je het vindje weghaald bij standaard bruikbare cd aanmaken.
 
@ Fred
Thnx

@Tazman
Maakt het dus niet uit of ik een ksvcd mpeg1 of mpeg2 maak?

Ik heb wat tmpgenc-templates hiervandaan
http://kvcd.net/dvd-models.html
weet alleen niet goed welke ik moet gebruiken.

Kan ik na het omzetten naar mpeg op een cd-r branden of moet het toch een dvd zijn?

Of kan ik met zo'n template de skvcd rechtstreeks branden in nero na bewerking in tmpg.[zonder er mpeg van te maken]

greetz
H
 
als je ksvcd wilt maken moet je naar mpeg toe.

ksvcd past inpincipe op 1 cdr
 
Na bewerking met TMPGenc is het al een mpg-file. Je kunt het dan gewoon met Nero branden.

Gr. Fred
 
Bedankt voor de info jongens....
Ik ga experimenteren.

greetz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan