Hoe een foto opvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Berichten
242
Ik heb het logo van ons bedrijf als vector bestand. Nu is het probleem dat het logo moet opgevuld worden.

Het logo bestaat uit een cirkel en een vogel (zie foto in bijlage). De cirkel en vogel moeten opgevuld worden in het geel met een zwarte rand errond.

Ik kan alleen overweg met Microsoft Photodraw 2000 maar daar is dit niet mogelijk. Weet iemand hoe ik dit kan doen in photoshop of in een iets simpeler programma??

Bedankt voor jullie hulp!!
 

Bijlagen

  • ibis vogel.jpg
    ibis vogel.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 75
heb je het al geprobeerd in paint?
 
Laatst bewerkt:
Eerst even naar 2 kleuren terug gebracht (zwart/wit) in het orgineel zaten vele grijs tinten die het opvullen bijna onmogelijk maken.
ibisvogel1.jpg

Vraag is of dit het geel is dat je wilt....

Images upladen, gebruik Imageshack zo ontlast je de disk ruimte van de Helpmij server.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt Withaar maar ook de cirkel moet in het geel met een zwarte rand errond.
Kan je dit ook even fixen?? Hoe heb je het gedaan??

Dank je wel!!!
 
Ik gebruik PSP7. Eerst het aantal kleuren (color depth) terug gebracht tot 2 (1bit), elke pixel wordt of zwart of wit.
Daarna het aantal kleuren terug gezet naar 16 miljoen (24bits) en de vlakken op gevuld.

ibisvogelGeel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat dit geel wat mooier is... andere was wat groenig

ibisvogel-geel2.jpg
 
Okay dank je, maar nu is er nog één probleempje.
Die achtergrond is wit en ik zou die transparant willen want de uiteindelijke bedoeling is het logo in te voegen op een bestaande achtergrond.
ik mag dus geen wit vierkant hebben als je me begrijpt.

hoe los je dat op?
 
Via psp of fotoshop er een GIF file van te maken ipv een JPG
 
Misschien ook wel interessant moest ik weten hoe ik het dan moet doen via Photoshop.
Via dat programmatje op internet lukt het ook niet, ik het het resultaat er als bijlage bijgestoken.

merci
 

Bijlagen

  • ibis.gif
    ibis.gif
    72,4 KB · Weergaven: 61
Is dat de kleur van de achtergrond ?? zo ja dan is er geen probleem.Dan zou het geen probleem mogen zijn.
 
Even een voorbeeldje in bijlage.
 

Bijlagen

  • ibis vogel copy.gif
    ibis vogel copy.gif
    38,7 KB · Weergaven: 73
Eentje zonder achtergrond.
 

Bijlagen

  • ibisvogelgeel copy.gif
    ibisvogelgeel copy.gif
    68,5 KB · Weergaven: 57
Weet iemand nu hoe ik de randen van de cirkels en van de vogel kan verdikken?
Met welke functie kan dit in Paint Shop?

Allemaal al heel erg bedankt voor de hulp, ik toon dan wel eens het uiteindelijke resultaat!!
 
Heb je daar geen "Magic Wand Tool" ? Zo ja dan gebruik je dit. Op de zwarte rand klikken, functie ' Stroke ' kiezen,voorgrondkleur kiezen, aantal pixels kiezen.

Nu ja zo werkt het in Photoshop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan