canal+ met tv kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

nroh team

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
12
via via heb ik te horen gekregen dat het mogelijk is om canal+ te ontvangen met een tv-kaart.

Ik heb ook te horen gekregen dat het niet met iedere tv-kaart mogelijk is. (je hebd hiervoor een speciale chip nodig).

Hebben jullie hier misschien ervaring mee en weten jullie met welke kaart het mogelijk is om canal+ te ontvangen?

Alvast bedankt:thumb: :thumb: :thumb:
 
Ben je wel lid van Canal+?
Anders kunnen/mogen we je hier niet mee verder helpen.
(zie de huisregels)
 
Ik denk dat het wel mogelijk is indien je lid bent, wat je het best doet is gewoon ff met hun helpdesk bellen. Je doet tenslotte niets verkeerd :)

Groetjes
 
Natuurlijk kan dat:
Je hebt dan nodig: Hauppauge WinTV Nova of Nexus, een Common Interface, een CAM en een smartcard van Canal+, te koop bij de DVB-Shop.
En je hebt natuurlijk ook een schotel nodig.

Crash, waarom moet ie 'lid' zijn van Canal+?
Zodra je een smartcard koopt is alles oké.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Crash, waarom moet ie 'lid' zijn van Canal+?
Zodra je een smartcard koopt is alles oké.
Ik weet niet beter, dan dat Canal+ achter een decoder zit en je daarvoor moet betalen.

Gezien er redelijk vaak vragen gesteld worden, hoe je Canal+ "gekraakt" op je pc kan krijgen, stelde ik de vraag over "lid" zijn.;)
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Natuurlijk kan dat:
Je hebt dan nodig: Hauppauge WinTV Nova of Nexus, een Common Interface, een CAM en een smartcard van Canal+, te koop bij de DVB-Shop.
En je hebt natuurlijk ook een schotel nodig.

Crash, waarom moet ie 'lid' zijn van Canal+?
Zodra je een smartcard koopt is alles oké.

ik heb nu canal + op de gewonen tv moet ik dat nu dan ook hebben op me pc automatisch? als ik een tv kaart heb of moet ik me tv kaart dan aan het canalplus kastje hangen?


gr tim
 
Hangt af van wat je wilt. Waar komt je Canal+ uit? Kabel? Bij mij uit een decoder en die heeft een extra uitgang, die ik naar mijn tv-kaart kan brengen. Als het kabel is zul je het signaal ook wel kunnen splitsen, lijkt mij.
Als je het zelfstandig op je pc wilt moet het zoals ik eerder schreef.
 
Tim, je hebt een scart-verloopplug nodig. Uit die plug kun je met een kleine 4-polige dinstekker naar je tv-kaart.
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Tim, je hebt een scart-verloopplug nodig. Uit die plug kun je met een kleine 4-polige dinstekker naar je tv-kaart.

wat is een 4-polige dinstekker??
een tv kaart kan toch nooit scart aan??
of zijn die er tegenwoordig ook al?

gr tim
 
Inderdaad, daarom heb je een verloopplug nodig. Dat is aan de ene kant een scartplug die je in je decoder (of wat dan ook) stopt. Aan de andere kant van die plug zitten o.a. 2 contratulp (cinch) pluggen en een kleine 4-polige dinplug. Je hebt dan dus een kabeltje nodig tussen deze plug en je tv-kaart. Zulke verloooppluggen kun je kopen.
 
Geplaatst door gebruiker56
hoi

zie pagina 4 of 5
http://www.canalplus.be/nl/corporate/handleiding/handleiding.pdf

is die scart verplicht???
je heb toch al een coax kabel er in gedaan??
het is toch of of?

gr tim


p.s en dan kan ik toch achterop het apperaat een verloopje zetten de ene gaat naar de tv de andere naar de pc.

hoi nu hebben we het gedaan zoals op pagina 5 maar hoe kunnen we overschakelen naar de video om een band te kijken?

deze handleiding is denk ik iets anders omdat dit een oudere of nieuwere versie is en uit het belgië
(heb er niks tegen hoor zijn ook gewoon maar mensen en ze hebben leuke programma's op tv:p)
gr tim
 
Laatst bewerkt:
UMM DEZE HANDLEIDING KOM VAN DE BELGIËSE SITE
dus ik denk dat hij net iets anders zit andereaperaat andere afstandsbediening

ik kom er niet achter hoe ik naar me video over kan schakelen
 
Laatst bewerkt:
Ja Tim, dat was ik niet vergeten! :)

Maar wat is nu (nog?) het probleem?
Is het gelukt om een verbinding te maken tussen het canal+ kastje en je computer?
En nu wil je naar je videorecorder? Waar vandaan?
Je zou eens moeten kijken in een winkel en de diverse scartkabels/pluggen en schakelaars moeten bestuderen. Meestal staat er ook op de verpakking wat je ermee kunt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan