Downloaden Fahrenheit 9/11

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Niet alleen de film is controversieel, ook het standpunt van Moore inzake illegale kopieen.

Moore: pirate my film, no problem

De film is al bij verschillende p2p netwerken opgedoken en wordt zelfs op sommige websites openlijk ter download aangeboden.

Volgens Moore heeft hij er geen probleem mee dat de film gratis gedownload wordt, zolang er geen geld mee wordt verdiend.

Controversial film-maker Michael Moore has welcomed the appearance on the internet of pirated copies of his anti-Bush documentary Fahrenheit 9/11 and claimed he is happy for anybody to download it free of charge.
The activist, author and director told the Sunday Herald that, as long as pirated copies of his film were not being sold, he had no problem with it being downloaded.

“I don’t agree with the copyright laws and I don’t have a problem with people downloading the movie and sharing it with people as long as they’re not trying to make a profit off my labour. I would oppose that,” he said.

Ook de film maatschappij Liongate films zal niet optreden tegen het 'illegaal' downloaden volgens het bericht.

Handig ;)


bron :
http://www.sundayherald.com/43167
 
als het namens Moore "legaal"is, mag je hier ook wel een link zetten naar de websites waar ie aangeboden wordt;)
 
Hij is zelfs een paar dagen te downloaden geweest via de officiele website :)

Nu kun je hem via de gebruikelijke p2p met ruim 200 KB/s halen en ook de complete text/transcript van de film staat gewoon online zodat je zelf kunt vertalen :
http://www.viscidity.com/fahrenheit/transcript.htm
 
Moore zegt dat hij er geen problemen mee heeft, wil niet zeggen dat het volgens de letter van de wet legaal is. De filmmaatschappij zal niet optreden tegen het ILLEGAAL downloaden. Dat is dus wat anders dan 'het is legaal'.
 
Officieel heet zoiets 'gedoogbeleid' ? :D

Ik denk dat het een truc is van Moore en zijn filmmaatschappij om wraak te nemen op Disney.
Op dit moment berusten de rechten weer bij Moore en zijn maatschappij dus (copyright is alleen op klacht strafbaar) probeert hij zijn film aan zoveel mogelijk mensen te laten zien.
Waarschijnlijk ook al vanwege de strenge rating die de VS hebben afgegeven (PG-17) waardoor iedereen tot 16 jaar alleen onder begeleiding van volwassenen de film mag zien.

Wraak naar Disney omdat ze weigerden de film uit te brengen (en zich nu de haren uit de kop trekken omdat de film een kaskraker is die nu al een paar honderd miljoen heeft opgebracht).
Disney krijgt later wel de DVD rechten, maar met deze zet van Moore zullen ze daar niet meer rijk van worden denk ik.
 
wacht wel ff tot ie met NL subt er is ;) scheelt me hoop werk :D
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Wat is er zo controversieel aan Michael Moore?

Alleen al het feit dat hij verspreiden van zijn film via kopieen en internet niet erg vindt :)
 
Ik denk niet dat je om die reden iemand controversieel kunt (mag) noemen. Andersdenkend etc. is niet meteen 'fout'!
 
De betekenis van controversieel in deze is ook meer 'omstreden' vanwege de ophef over deze film.
Deze film heeft de VS ongeveer in 2 kampen verdeeld; de ene helft voor en de andere tegen de film en Michael.

Persoonlijk vind ik hem erg goed al kan hij soms wat overdrijven :)
 
Geplaatst door Dick Borstlap
Ik denk niet dat je om die reden iemand controversieel kunt (mag) noemen. Andersdenkend etc. is niet meteen 'fout'!

Het zou inderdaad heel mooi zijn als mensen niet direct controversieel zouden zijn indien zij andere opvattingen hebben en uiten dan de meerderheid. Helaas werkt dit niet zo, zeker niet in de US. Moore is niet 'patriottistisch' en dat geldt voor veel Amerikanen als een doodzonde. Vandaar dat hij in de US uiterst controversieel is.
 
Nou ja Buffy, dan is hij bij bepaalde Amerikanen controversieel.
Maar hij mag niet in het algemeen alszodanig opgevoerd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan