PC op de coax

Status
Niet open voor verdere reacties.

bguliker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2004
Berichten
3
Op het internet heb ik een produkt gezien dat TV-out en geluid van PC moduleert en samen met het externe antenne signaal op de coax zet. Op iedere TV en stereo in huis kun je dit signaal dan ontvangen en DVD's/foto's bekijken en MP3's beluisteren.

Dit produkt is echter niet meer verkrijgbaar.

Omdat ik de indruk heb dat eea niet zo moeilijk moet zijn om zelf te maken ben ik op zoek gegaan op het net. Ik kan echter niets vinden dat aan mijn wensen voldoet.

Wie kan mij helpen?

Voor de goede orde: geen draadloze produkten (zender/ontvanger) of bekabelde produkten. Nee echt via coax.
 
Met een radio cq TV zenderkit kun je inderdaad zoiets zelf maken. Een dergelijke kit is bij sommige electronicawinkels (www.conrad.nl wellicht) te koop. De uitgang kun je op de coax-kabel aansluiten, alleen wel even een vrij kanaal zoeken.

Kies wel voor een stereo-zender.
 
Hier heb ik ook al gekeken maar de moeilijkheid die ik ondervind is dat ik het gemoduleerde PC signaal wil TOEVOEGEN aan het antennesignaal dat mijn woning binnenkomt.

Dus gewoon moduleren van TV-out lukt wel maar ik zie nog geen produkten waarbij ik als het ware een extra kanaal aan mijn antennesignaal kan toevoegen. En dit dan ook nog voor TV EN radio.
 
Zelf heb ik hier een bewakings camera een de deur hangen van elro met daaraan een c789m module, hier kun je composite video en 2 kanalen geluid toevoegen aan de kabelsignaal (kanaal is zelf te kiezen)

radio zal moeilijker worden
 
Hallo

Volgens mij heb je het volgende nodig....

http://www.elekhomica.nl/product_info.php/products_id/167

Dit is een modulator , distributie in , distrubutie out , + een extra frequentie in de u.h.f. band .

Let wel de ingang dient videocomposiet te zijn v/h videosignaal .

Audio is mono 0.7V t.t.

Zelfbouw is niet echt evident , zeker gezien de hoge frequenties die worden toegepasten de kostprijs componenten in vergelijking kant en klaar exemplaar.
Zie toch deze url:

http://members.tripod.com/~petlibrary/rfmod.htm


Je kan uiteraard ook een modulator uit een defekte videorecorder demonteren .....

Elke lokale elektronikawinkel heeft dit normaliter voorradig , en kan/zou u zeker verder moeten kunnen helpen.

Peter
 
Dank voor de reacties maar waarschijnlijk is de vraag nog niet duidelijk genoeg.

De modulator heb ik zeker nodig. Het is ook niet mijn intentie deze zelf te bouwen. Ik heb dan echter een gemoduleerd signaal van mijn TV-out + audio. By the way: dit moet wel stereo zijn! Dit is niet het probleem omdat ik een modulator die dit kan wel gevonden heb.

Echter: dit gemoduleerde signaal uit mijn PC (video +audio) wil ik toevoegen/koppelen met het antenne signaal dat mijn woning binnenkomt. Met andere woorden: ik knip mijn coax door en via een apparaatje voeg ik het gemoduleerde PC-signaal toe. Dit gaat dan richting alle TV's en stereo's in huis en overal kan ik mijn TV-out zien dan wel PC-audio horen.

Ik heb er vandaag weer een aantal uren aan besteed maar ik ben nog steeds niet veel verder. Je wordt doodgegooid met zogenaamde splitters maar de goede koppelaars/samenvoegers kan ik niet vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan