Microfoon ruist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Hallo,

ik heb een probleempje met mijn microfoon. als ik op opnemen klik in een geluidsrecorder (maakt niet uit welke) en het later afspeel hoor ik een soort van lage ruis er doorheen. Wat kan ik hiertegen doen?
 
Weet je zeker dat het je microfoon is die ruist, en niet je boxen?

Verder: staat je microfoon soms tegen/vlakbij de systeemkast? (geluid ventilator)?
 
Het zijn niet de boxen. Als ik wat opneem met geluidsrecorder zeg maar dan zie je in het midden zo'n geel soort streepje. dat hoort normaal een beetje plat te zijn, maar het golft de hele tijd! Ja nu is het al ietsje minder maar ja het is er soms zomaar ineens!

En als het er is dan valt het echt niet te pruimen

EDIT: En nee het staat juist helemaal niet dicht bij de kast :p
 
Het ruisen van microfoons kan heeel veel verschillende oorzaken hebben, staat hij bv vlak bij de speakers, of in de richting waarbij hij geluyid van de speakers kan opvangen, staat hij in de buurt van een andere geluidsbron, op een tafel waar je pc staat waarbij via trillingen van de tafel (van de cooler van de pc) geluid opgewekr word, zijn je kabels goed, heb je hem wel op de mic en niet op de line aangesloten, al geprobeerd je mic boost uit te zetten, je mic volume iets terug te zetten.

ENZ :) :thumb:
 
Ik heb maar het geluidje bijgevoegd, ik weet niet, het is eigelijk geen ruis maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen :S Het bestand is gezipt anders kon ik m niet posten ;)
 

Bijlagen

  • ruis.rar
    10,1 KB · Weergaven: 19
Klinkt als een aardlus, tenminste als je hem hard afspeelt, zacht is het gewoon als ruisje te bestempelen.

Weet niet of je je kast al geprobeerd hebt te aarden ?
Zou ook kunnen dat er ergens in je kabel nog een kabelbreukje oid zit, dus beetje morrelen aan de kabel, en kijken of dat wat oplost, maar ik ga denk ik voor de aardlus.
 
Ik ook niet, heb nog nooit dit probleem met een pc gehad.
Ik ken dit probleem uit de licht/geluidswereld, waar ik weleens wat dingetjes doe. Meestal help het om een kabeltje te trekken naar een geaard object.

Dus kabeltje vanaf je pc naar je cv ? gokje :)
 
Oh jee, de cv is helemaal aan het einde van de kamer! En trouwens waar zet ik zo'n draadje aan vast?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan