muziek cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
In welk bestands formaat is een gewone muziek cd ? wav files of andere ?
En in welke bestands formaat moet men de bestanden branden dat die leesbaar zijn voor een gewone cd radio ?
 
Laatst bewerkt:
Een muziekCD heeft geen Extensies. De CDA-tracks worden door windows (en andere besturingsystemen) gemaakt.

Als je een CD ript dan krijg je wel WAV bestanden, die kun je (eventueel direct) omzetten naar MP3.

Je kunt Met nero een AUDIO-CD branden, direct vanuit MP3 (en WAV). Nero zorgt dan voor de omzetting.
 
ok

Zijn dan die (mp3 bv) gewoon leesbaar door een standaard CD speler ?
 
Geplaatst door Tiborv
Je kunt Met nero een AUDIO-CD branden, direct vanuit MP3 (en WAV). Nero zorgt dan voor de omzetting.

Nero zet ze om (als je voor een AUDIO-cd kiest) naar het audio-cd formaat. Deze kun je dus inderdaad in een normale speler beluisteren.
 
Dat een audio CD geen extenties zou hebben klopt niet hoor.
Om het kopieeren te bemoeilijken verbergt Windows de folders en bestanden op een audio CD en laat je alleen maar snelkoppelingen zien met de extentie CDA. Zoals je kunt zien staat de audio bestanden gewoon als .Wav files op de CD (12x in totaal zelfs, per track...).

In Windows 95 en 98 en ik meen dat dit ook in ME werkt kun je het bestand CDFS.VXD vervangen door een andere versie die de folders gewoon zichtbaar maakt.

alternatecdfsvxd.gif


Meer info hier

Voor NT, 2000 en XP is er voor zo ver ik niet zo'n bestand.
 
Laatst bewerkt:
Volgens het redbook hebben audio-CD's geen bestandnamen/extensies. De CD bestond al voordat deze toepasbaar werd gemaakt voor computers. Dat Windows er een CDA extensie van maakt komt doordat Windows de header (audioCD's hebben ook geen bestandsformaat) uitleest en daaruit haalt hoeveel nummers enz er op staan.
 
Red book Audio CD

Weer wat geleerd, nb uiteindelijk zijn het allemaal alleen maar 1-en en 0-en, en gaat het om de interpretatie er van.

Red book?
Heb je die op de plank liggen?
Voor zo ver ik na kan gaan kost i rond de €150,--

Het Yellow book is wel gratis op internet te raadplegen.

Staat inderdaad niets in over een folder stuctuur of bestands formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan