computer en laptop zien elkaar niet meer, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
725
Ik kan zowel een computer met vaste lijn als via een laptop met draadloze lijn het internet op, maar ze kunnen elkaar niet vinden via de router.

Het heeft een tijdje geleden gewerkt, maar sinds een rottig invreet programma werkt het helaas niet meer.

Weet iemand hoe ik die verbinding kan herstellen?

Ik krijg het idee dat iemand van buitenaf via het draadloze gedeelte het internet op duikt.
 
Wat heb je zelf allemaal al gedaan.
En hoezo denk jij dat er iemand via jou aansluiting naar buiten gaat.
Ik neem aan dat je het draadloos gedeelte toch wel beveiligd hebt.
 
het draadloze gedeelte is aan 1 ip adres toegekend, dus aan de laptop.

Ik zie de lampjes van de router naar de ether zeer regelmatig knipperen.

Ik zie bij netwerkverbindingen een brug zitten en als ik daar dubbel op klik zie ik dat er data loopt.

Dat er een brug zit is dacht ik voor de verbinding tussen de laptop en de computer, maar blijkbaar is daar iets in veranderd, want beide apparaten zeggen via mijn netwerklocaties dat mijn documenten niet toegankelijk isof dat ik niet de juiste machtiging heb en dat ik contact op moet nemen met de netwerkbeheerder die ik dus zelf ben. :eek:

Als laatste staat er: Kan het netwerkpad niet vinden.
 
Dat je de juiste machtiging niet hebt betekend dus dat de mappen niet gedeeld zijn.
Heb je daar al naar gekeken.
Via de verkenner even naar die map en dan rechtermuis klik en dan delen/beveiligen.

En verkeer is er altijd ook als jij niks aan het doen bent met de computer hoor.
 
Er zijn een aantal schijven gedeeld, ik denk dat het wat anders moet zijn.

45.000.000 bytes lijkt mij wel erg veel voor een verbinding die niet in gebruik is.
 
Laatst bewerkt:
Dat is zeker veel.
Heb je al eens een on line virusscan gedaan.

b.v. www.housecall.nl

spybot of ad-aware er over heen laten lopen.
 
Ieder geval even de wep-key activeren en desnoods ip-adres filtering inschakelen, als je dat nog niet gedaan had. ben je er (bijna) zeker van dat geen derde partij van je draadloos systeem gebruik/misbruik kan maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan