avi bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Berichten
466
Met mijn fototoestel heb ik een paar filmpjes gemaakt en ingeladen in mijn computer. Ze worden weggeschreven als avi bestanden. Als ik dit nu wil inlezen met Magix video deLuxe dan krij ik de melding dat dat niet te lezen is door magix. wat nu?
 
Avi is een contener extentie, d.w.z. diverse formaten maken allemaal gebruik van de extentie .avi, om de af te kunnen spelen heb je echter de juiste codex-en nodig.

Kun je de avi wel gewoon in windows afspelen, bv in Windows media player?
 
Wat is de preciese foutmelding die je krijgt.

N.b. vond dit op de site van Magix;

1) selecteer het AVI blok in kwestie in de arranger
2) kies bewerken / de-groupeer
3) Nu zijn audio en video gedegroupeerd maar wel nog beide geselecteerd, druk dus op een lege plek in de arranger om niets te selecteren en selecteer nu het audio spoor en versleep het naar de gewenste positie

en dit

Ik kan mijn AVI bestand niet naar mijn project slepen...

AVI is een verzamelnaam. Binnen dit formaat zijn talloze encoderingen met verschillende codecs (DivX, Indeo, etc. etc.) mogelijk. Kennelijk is/zijn de film(s) die u probeert te importeren ge-encodeerd in een compressieformaat wat niet ondersteund wordt door Film op CD & DVD/VDL, of waarvoor de codec (=compressor/decompressor) in Windows niet juist werkt.

In het eerste geval moet de film met een ander stukje software (de software waarmee deze gemaakt/gecaptured is?) geencodeerd worden in een breed ondersteunde compressor (AVI met Indeo compressie bijvoorbeeld), in het tweede geval moeten de codecs in Windows hersteld worden (meestal door de nieuwste Mediaspeler en DirectX 8.1 van www.microsoft.com te installeren).

AVI (of .mov) bestanden die van een digitale fotocamera komen zijn vaak op een ontzettend ingewikkelde manier gecomprimeerd (om ze zo klein mogelijk te houden zodat het geheugen van de camera niet al te snel vol raakt) en dit zijn over het algemeen gesproken nou niet de meest 'universeel' leesbare filmpjes. Als de MAGIX software deze niet kan lezen is het aan te raden om ze om te zetten naar een formaat AVI wat wel uitgelezen kan worden.

tip

Op www.virtualdub.org kunt u het gratis programma Virtual Dub downloaden. Vanwege de eenvoud van dit programma ondersteunt dit een zeer breed scala aan codecs. Heeft u problemen met een AVI die niet in een MAGIX programma wil laden? Download Virtual Dub, en sla deze weer op als AVI. Dit AVI bestand zal vervolgens wel te importeren zijn in uw MAGIX programma.

Bron
 
Laatst bewerkt:
Nou Withaar, dat was weer eens een gouden tip. Dat programma virtual dub werkt perfect. Ik heb de film opnieuw opgeslagen en nu pakt magix hem wel. Ik weet wel dat de kwaliteit niet optimaal is maar dat valt toch best nog wel mee. Heb me gelijk maar ingeschreven als lid. Best de moeite waard.

Hartstikke bedankt.
 
Lid/bezoeker was je al, helpmij heeft 30.000 leden, bedoel je dat je betalend/verenigingslid wilt worden?

Door Verenigingslid te worden betaal je met name mee aan het in de lucht houden van de server waarop helpmij draait, er gaat maandelijks héél wat data over de lijn en dat betekend een aardige rekening van de provider.

thumb-up.gif


Voordelen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan