hoe kan je streaming video op website plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelkok724

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
117
hoi,

wil op onze familie website wat leuke video's van onze dochter zetten, nu wilde ik dit streaming doen maar heb geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Het orginele formaat van de beelden is *.move.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken of weet iemand een goeie site met tips?

Groetjes en alvast bedankt,

Marcel
 
Ik neem dat je dus ook editing software hebt, kijk eens of je je bestanden op kunt slaan als .WMV files.
Er zijn tientale kwaliteits instellingen, bedenk dus even wat je wilt, goede kwaliet is veel data en dus alleen via een snelle verbinding goed te zien.

Ik heb even snel een kleine Avi file genomen van 3 sec en deze opgeslagen als WMV file, deze 3 seconden is slechts 72bk groot.

Met de volgende code in je HTML script kan je deze laten afspelen;

<html>
<body>



<embed src="demo.wmv" align="baseline" border="0" width="320"
height="288" name="demo.wmv"
pluginspage="http://www.microsoft.com/Windows/Downloads/Contents/Products/MediaPlayer/"
showcontrols="1" showdisplay="0" showstatusbar="0" autorewind="1" showborder="1"
autostart="1" CurrentPosition="-1" AnimationAtStart="1"
type="application/x-mplayer2">


</body>
</html>

Ik heb deze code en het film fragment even op het web gezet zodat je kan zien hoe dat er dan uit ziet.
Nb. wmv bestand en de HTML pagina moeten in de zelfe folder staan.


Bekijk demo
 
Ging dus niet helemaal goed, de HTML code wordt uitgevoerd op de helpmij site en dat was niet de bedoeling...

Heb de code maar even als bijlage er bij gedaan.
Ik heb de bijlage even de extentie txt gegeven, deze moet je er weer afhalen zodat deze alleen de extentie .html heeft (anders kon ik hem niet op helpmij zetten).

Bekijk de demo
 

Bijlagen

  • movietest.html.txt
    413 bytes · Weergaven: 62
... de bijlage mist.
 

Bijlagen

  • movietest.html.txt
    413 bytes · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan