svcd op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Berichten
342
Ik heb een film gedownload en die omgezet naar een SVCD bestand met TPMGenc ,maar nu is het bestand vergroot van 700MB naar 2092MB. is dit niet extreem groot ?
Als ik hem op CD-r wil branden kost me dat 4cd's.
Of is het ook mogelijk om dit bestand als SVCD te branden op een DVD.Voortaan kan ik hem misschien beter om zetten naar een andere extensie inplaats van SVCD, eentje die beter is voor een DVD.

Is het mogelijk om een SVCD te branden op een DVD ? ik brand met Nero 6.0.
 
Wat ik heb gelezen met Ulead dvd workshop?
Anders moet je even op google zoeken.
 
Dit lijkt me wel een goed site om te beginnen.

Bij het branden van svcd gaat het niet alleen om het aantal MB maar meer om de lengte van de film.

Een DVD speler verwacht een bepaalde hoeveelheid bits per sec. Normaal gesproken betekent dat, dat er op een svcd maar 30 minuten film past, je film is waarschijnlijk langer vandaar dat je 4 cd's nodig hebt.
Met een trukje kun je tot maximaal 70 minuten op één cd kwijt overigens, dit gaat wel ten koste van de kwaliteit.

Je kunt dus inderdaad beter gaan uit zoeken of je niet op DVD wilt gaan branden, daarop kan je prima 4 uur in goede kwaliteit (wordt natuurlijk nooit beter dan je bron materiaal) kwijt, dus 2 volle speelfilms, maak er een menutje bij en je kunt de film die je wilt zien zo uitkiezen, verder kan je werken met hoofdstukken en intro's... leuk speelgoed hoor.
 
Laatst bewerkt:
Je zou hem met TMPGenc kunnen omzetten naar VCD (mpg1). Dan zou je met de juiste templates tot zo'n 3,5/4 uur op 1 CD-R kunnen branden.
 
Die film is zo groot dat die toch nooit op 1 cd past.
En welke template zou ik moeten gebruiken dan ?
Weten jullie misschien ook waar ik template "dvd(pal)" kan downloaden ?
 
Bij mij past zo'n film gewoon op 1 CD-R. Ik heb zelf een template aangepast waarmee dat wel wil.

Je kunt hem altijd uitproberen. Kopieer bijgevoegde template in de template directory van TMPGenc.
Open dan met TMPGenc de wizard waar diet dan onder Other staat.

Open gewoon de 700MB file (die grotere zal ook wel werken als je die van 700MB niet meer hebt) en je zult zien dat ie gewoon op 1 CD-R past. Je kunt hem dan gewoon branden met Nero Burning ROM.

Gr. Fred
 

Bijlagen

  • vcd-pal-352x288.zip
    1,4 KB · Weergaven: 23
Nou ik heb het geprobeerd maar het resultaat is wat ik al dacht"not enough diskspace".
nou ja, ik maar opzoek gaan naar een template die "dvd(pal)" heet ofzoiets.
 
Ik weet dat je de oplossing al hebt maar graag wil ik toch nog reageren.

Je kunt een film omgezet naar SVCD ook op dvd branden. Je kunt zo ook 2 films op een schijf. Wil je aan de gang met een dvd author om zo een menu enz te maken en hem dan als dvd te branden moet je eerste het volgende doen.

1) je file met Tempgenc, via Mpegtools en dan Simple Demultiplex in tweeen splitsen. Je krijgt nu 2 files. een beeld en een geluid file.

2) Deze twee files invoeren in je dvd author. Ik gebruik Dvdlab (http://www.mediachance.com/dvdlab/) deze heeft de mogelijkheid om het geluid om te zetten naar dvd standaard mocht dit niet het geval zijn. Je kunt ook menus maken en hoofdstukken.

3) als je klaar bent, laat je het op je harde schijf plaatsen als een video-ts en een audio-ts map (de audio is leeg). deze kun je dan via Nero en dan Dvdvideo branden op een dvd
 
Ik heb het probleem dat als ik die avi file omzet naar een geluid en een video bestand dat hij ze niet automatisch de naam "m2v en mp2 ik kan dit er wel handmatig achter zetten. Ook het tabblad "simple demultiplex"heb ik niet wel "basic demultiplex"(is dit hetzelfde).ik gebruik TPMGenc versie beta 12a(0.11.20.98).als ik kijk met de windows verkenner is de film zelf een avi file, maar als ik kijk bij details onder type is het een videofragment.klopt dit ?
 
Probeer eerst eens de extensie Avi te veranderen naar MPEG. Gewoon rechtermuisknop en dan naam wijzigen. Kijk dan eens of hij wil afspelen.

Gooi hem dan door de demultiplex van tempgenc, maakt niet uit welke als het maar demultiplex is.

Dan moeten er vanzelf een M2V en M2P file verschijnen in de map waar hij het moest opslaan.
Deze kun je dan laden in de dvdauthor

Avi moet je gewoon omzetten naar SVCD en dan krijg je een MPEG bestand, deze later splitsen door hem te demultiplexen.
 
Ik heb gedaan zoals je zei maar bij de dvd author krijg ik een fout melding iets van "the video GOP is too long"
(zie attached) moet ik dit gewoon negeren ?
 
Ik weet niet welke dvdauthor je gebruikt.

Ik gebruik zelf DVD-Lab, deze is iets makkelijker dan die van Tempgenc en heeft meer functies, waaronder een audioconvertor om het geluid naar de juiste bitrate te zetten voor een dvd.

http://www.mediachance.com/dvdlab/

weet niet wat je er allemaal mee kan als hij niet is geregistreerd, maar daar vind een handige computeraar wel iets op
 
en ohja.

In principe kun je dat negeren. Een svcd is in meer Gop's opgedeeld dan een standaard dvd.

Hij zal evengoed werken in je dvdspeler
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan