muziek voor website

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Berichten
1.327
Via Music maker of andere programma's kan je stukken muziek mixen, opslaan enz, vraag is nu
wat mag je gebruiken voor een website, is het toegalten om BV een liedje van15 seconden af te spelen van één of ander zanger of is dit stikt verboden ?
 
Lijkt mij dat dat gewoon onder het auteursrecht van en verboden is. En ik weet ook dat heel veel mensen (waaronder ik) het erg irritant vinden als er op een website muziek afgespeeld wordt. Vooral als je zelf al muziek op hebt staan.
 
Hallo! Voor zover ik weet, mag je mixen wat je wil, en ook op je website zetten, maar dan moet je wel alle liedjes die je mixet, ORIGINEEL hebben gekocht!

Een tweede is dat mensen deze mix mogen downloaden. Ze mogen deze mix alleen bezitten als ook zij de gemixete liedjes ook ORIGINEEL hebben.

Voor zover ik weet tenminste.

En voor het feit dat de muziek irritant wordt, zou je een mini-spelertje op je website kunnen plaaten?:D
 
En dat is niet te controleren en waarschijnlijk heeft bijna niemand dat nummer origineel. Ik heb hier op een cd staan:

Alle rechten van de maker van de geluidsdragen en van de eigenaar van het opgenomen werk zijn gereserveerd. Vermenigvuldiging, verhuur en radio-uit-zending van deze cd is verboden.
 
ok

Dus ik kan via music maker een gemixte versie maken en die via een player op het net zetten, trouwens na de mix is het moeilijk uit te vissen wat er allemaal inzit.
IK veronderstel dat het beter is de files op te slaan in mp3 want wma is even compact.
 
Ja ik gun je succes, maar ik weet dus niet zeker hoe het zit, dus ik sta niet in voor welke gevolgen dan ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan