muziek kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

piet235

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
133
Goedenavond,

Ik heb een vraagje, het kan zijn dat het al behandeld is maar kan het niet vinden ergens anders op de site.

Is het mogelijk om iets van de radio dat ik op de computer beluister via Winamp 5.03a (x86) op te slaan en/of te branden op een cd die weer in de auto af te luisteren is?

Graag jullie hulp/tips.

Groet Piet
 
Ja er is een klein proggie of onderdeel van winamp, dat dan tegelijk loopt met het luisteren en dat slaat dan je muziek op als mp3.
Geloof dat het audioripper heet
 
hoi natascha,

bedankt voor je reactie ik heb gekeken in winamp maar kan niks vinden ik zal ff in google zoeken.

heb je het weleens gebruikt en/of meer info?
bijvoorbeeld versie type etc?
 
Vanaf de hierboven gegeven link kun je hem downloaden. Versie 1.60.7 (deze is stabiel) of de nieuwste 1.60.10 maar deze is nog niet stabiel.

Ja ik gebruik hem nu ook. Kwestie van downloaden, installeren. Hij zet hem automatisch in de map van Winamp, daarna start hij winamp op met de vraag of hij deze plugin als standaard moet gebruiken. Klik op yes of ok. Hij start nu samen op met Winamp. Kwestie van zender zoeken in winamp en dan vervolgens de streamripper op start drukken. In de opties van de streamripper nog even aangeven bij output waar hij de files moet neerzetten en dan komt alles goed.
 
yep thanks ik heb hem gedownload en geinstallerd ga het nu testen maar zie helaas geen veranderingen in winamp bij bv options etc en ook geen record
 
De veranderingen zie je ook niet in Winamp zelf.

Waarschijnlijk staat de streamripper naast je klokje in de taakbalk. Daarop dubbelklikken en dan opend hij zich en kun je de opties instellen en hem starten
 
Hij staat waarschijnlijk in je taakbalk. Rechtsonderin naast het klokje.

Hier op dubbel klikken en dan opend hij zich.

In winamp zelf zie je geen veranderingen
 
hoi nu krijg ik wel de mogelijkheid om te rippen en zie ook waar ze terechtkomen output

maar krijg de melding file c:/002 etc already excists overwrite? alles wat ik afspeel krijg de melding dat het al bestaat en of ik het wil afspelen

en heb ook geengeluid meer
 
Er staat in de opties de mogelijkheid om incomplete files te overwriten of zoiets. hier het vinkje weghalen en dan moet hij het doen.
 
sorry ben lastig he?

maar nu krijg ik de melding in de streambalk can't diskwrite shoutcast streams
 
Dan moet je een andere zender proberen, dan kun je die zender waarschijnlijk niet rippen, dat komt ook nog voor.
 
zo moet je dit eens horen

1 ik kan niks afspelen in winamp
2 ik kan volgens de meldingen niks kopieren
als ik op start druk dan begint hij te kopieren
dan open ik het bestandje met windows media player dan speelt ie het gewoon af

raar he dus het is gedeeltelijk gelukt hartelijk dank
enige nadeel is dat ik niks meer kan afluisteren in winamp maar daar kan ik denk ik wel mee leven
 
Dat je niets kunt afspelen, snap ik niet.

Ik heb hier geen problemen, welke versie van winamp heb je?? ik gebruik zelf versie 5.

Als je een oudere versie heb kan het daaraan liggen dat het niet helemaal goed werkt
 
De software van je geluidskaart heeft toch een recorder? Ik weet het in ieder geval van SBLive.
Je zet de recorder op "What U Hear" en opnemen maar.
 
ja ik gebruik ook versie 5.03

als ik op start druk dan zie ik wel dat hij kopieert en kan het ook als ik het heb gestopt afluisteren maar alleen via media player
 
misschien is het een optie om winamp en de streamripper allebei opnieuw te installeren.

het zou namelijk zonder problemen moeten werken, dat doet het hier ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan